فیوضات الهی برای اهل تقوا است


فیوضات الهی برای اهل تقوا است

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند با اهل تقوا معیت و همراهی دارد و فیوضات خود را به سوی آنها نازل می کند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: توبه بازگشت به سوی خدا است.

وی افزود: توبه همه بت‌های درونی و بیرونی را رها کردن و به سوی خدا پیوستن است، دوری از خدا اگر به مرگ انسان برسد ضرر و خسارت‌های غیرقابل‌ جبران خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیه ۱۸ سوره‌ رعد، عنوان کرد: در این آیه برای دور ماندگان از خدا مسائل بسیار وحشتناک بیان‌ شده که الان برای ما قابل‌ درک و فهم نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: ابتدای آیه درباره کسانی است که با خدا پیوند دارند کسانی که در دنیا دعوت خدا را اجابت کردند به‌ حق، ولایت، قرآن، حلال و حرام مؤمن شدند آنها عقل و انصاف داشتند دستورات خدا را پذیرفته‌اند به‌همین دلیل برای آن‌ها نیکوترین عاقبت رقم خورده‌ است اما کسانی که دعوت خدا را اجابت نکردند مطیع هوای نفس و اهل فساد شدند برای آنها عاقبت بسیار وحشتناکی خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز آل‌سعود نمونه کسانی هستند که دعوت خدا را اجابت نکردند و دعوت طاغوت را پذیرفتند و به‌همین دلیل همه آنچه را که دارند در اختیار طاغوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امروز آمریکا و انگلیس نمونه بارز طاغوت هستند، اظهار کرد: آنها بر این عقیده هستند که باید برای نابودی شیعه ارتباط آنها را با امام حسین(ع)، مرجعیت و امام زمان (عج) قطع کنند برای همین بر علیه مراجع و فتوای آنها بلیغ سوء و انواع تهمت‌ها را دارند.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید گروهی که خدا را اطاعت نکنند روز قیامت حاضر هستند همه زمین و فراتر از آن را بدهند که جهنم نروند درحالی‌که پر کاهی به‌ همراه ندارند و در رسیدگی به پرونده آن‌ها بسیار سخت‌گیری می‌شود، جایگاه آن‌ها دوزخ است.

وی با استناد به فرمایش امیرمؤمنان امام علی در دعای کمیل، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند آسمان‌ها و زمین مقابل دوزخ تاب ندارند، دشمنان الهی در آن‌ جا ابدی و جاودانه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید من با اهل تقوا معیت دارم، اظهار کرد: خداوند صاحب فیوضات بی‌انتها است که آن‌ها را به اطاعت کنندگان خود می دهد، توفیق کسب حلال، ایثار و بخشش از دیگر فیوضات الهی است، اطاعت خدا سبب ریزش فیوضات الهی برای انسان می‌شود.

پایان پیام/487

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری آموزش حضوری و غیر حضوری قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)