مشارکت حداکثری در انتخابات با تایید افراد اصلح تحقق پیدا می‌کند


مشارکت حداکثری در انتخابات با تایید افراد اصلح تحقق پیدا می‌کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: مشارکت حداکثری بسیار حایز اهمیت است اما باید تدبیری اندیشیده شود که با تأیید و حضور افراد اصلح تحقق پیدا کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا اظهار داشت: حضور حداکثری و مشارکت مردم اهمیت بسیاری دارد اما مراقب باشیم مشارکت حداکثری در کنار حفظ بیت‌المال و حق‌الناس دیده شود و هر کدام از این سه مقوله را فدای دیگری نکنیم تا شاهد اتفاق خوب و اثرگذار باشیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امام صادق(ع) درخصوص قضاوت فرموده اند کسانی که با آگاهی به ناحق قضاوت می‌کنند و کسانی که با ناآگاهی به حق قضاوت می‌کنند، همگی اهل جهنم هستند و باید مراقب باشیم که در جایگاه خطیری قرار داریم.

وی تصریح کرد: باید با شناخت کامل اقدام به تایید و رد صلاحیت افراد کنیم و این شناخت باید کاملاً کارشناسی و بر اساس تحقیقات و اسناد کامل صورت بگیرد و شنیده‌ها و حرف‌های مردم را مبنای قضاوت و عمل خود در این عرصه مهم قرار ندهیم.

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: دستگیری اعضای شورای شهرها و شهردارها در مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد یا برخی قوانین در این حوزه مشکل دارد یا مجریان، قوانین را به خوبی اجرا نمی‌کنند زیرا نباید افرادی که از این همه فیلتر عبور می‌کنند نباید کارشان به زندان و دستگیری کشیده شود.

امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: اگر کسی اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا بود و معیارهای تخصص، امانت‌داری و التزام به ولایت فقیه را داشت، می‌تواند وارد عرصه انتخابات و میدان شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدارس خود را برای اجرای سند تحول باید مناسب سازی کنیم