سه هزار کارگر کیش در دوران کرونا از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند


سه هزار کارگر کیش در دوران کرونا از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند

کیش - ایرنا - مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سه هزار کارگر این جزیره در دوران کرونا از خدمات بیمه بیکاری بهره مند شدند.

محمدعلی جلایر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به علت همه گیری ویروس کرونا و اعمال تعطیلی‌ واحدهای صنفی و خدماتی بیکار شده بودند که از سازمان تامین اجتماعی طبق دستور ستاد ملی کرونا کشور مشمولیت دریافت بیمه بیکاری آنان را قبول کرد.

وی با بیان اینکه عمده این افراد در ابتدای سال گذشته بیکار شده بودند و هم اکنون در واحدهای خدماتی و پذیرایی و گردشگری جزیره مجددا بکار گیری شده اند یادآور شد: اکنون نیز در خواست بیمه بیکاری به صورت روزانه برای افرادی که به دلیل شیوع کرونا یا هر دلیل دیگر بیکار شده اند بررسی و پاسخ داده می شود.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این سازمان به نمایندگی از دولت دغدغه حمایت از جامعه کار و کارگری را در دستور کار خود قرار داده است افزود: در این راستا از اسفند سال گذشته سامانه هوشمند اشتغال ویژه استانداردسازی شرایط کسب و کار را به آدرس JOB.KISH.IR در جزیره را راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فضای کسب و کار جزیره کیش از هداف از راه‌اندازی این جزیره است و تا کنون در اطلاعات ۱۳ هزار و ۹۳۶ کارگر کیش در این سامانه به ثبت رسیده است.

جلایر ساماندهی اموراشتغال و ثبت قراردادهای کارگران ، تجمیع اطلاعات افراد شاغل درکارگاه های سطح جزیره، دستیابی به اهداف دولت الکترونیک، کاهش مراجعات اداری و تسهیل دسترسی شرکت ها به قوانین و مقررات کار را از دیگر مزایای این سامانه هوشمند اعلام کرد.

وی یادآور شد: شفافیت قراردادهای کارگران و جلوگیری از قرارداده های سفید امضا از مزایای این سامانه است که تا کنون قرارداد کاری ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر جزیره در این سامانه به ثبت رسیده است.

۳۳ هزار و ۶۸۵ نفر بیمه شده در کیش شاغل هستند که حدود ۱۰هزار نفر در خدمات گردشگری و هتل ها فعالیت می‌کنند.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!