دریافت کنندگان واکسن در کیش رهگیری می‌شوند


دریافت کنندگان واکسن در کیش رهگیری می‌شوند

کیش - ایرنا - مسوول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بر اساس اهداف گام پنجم واکسیناسیون گروه‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در این جزیره ادامه دارد و رهگیری دریافت کنندگان این واکسن و مبتلایان برای قطع زنجیره ابتلا در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

حسن مجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در آخرین مرحله ۸۷ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال این جزیره واکسن کرونا را دریافت کرده اند اظهار داشت: اجرای پنجمین گام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به تمامی شبکه های بهداشت و درمان سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این گام در کیش نیز ۱۸ فروردین آغاز شده است افزود: واکسیناسیون گسترده مردم مبتنی بر اولویته ای تعیین شده در سند ملی، ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیر حضوری، شناسایی زودهنگام موارد مبتلا به کووید ۱۹ از جمله اهداف این مرحله است.

مسوول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش اضافه کرد: دیگر اهداف اجرای این مرحله از طرح تعیین تکلیف افراد در معرض تماس نزدیک با بیماران در خانه و محل کار، مراقبت از گروه های در معرض خطر (قرنطینه معکوس)، اطمینان از جداسازی و قرنطینه خانگی و غیر خانگی توسعه و بهبود کیفیت درمان سرپایی کووید ۱۹ است.

وی اظهار داشت: سازماندهی تیم های بیماریابی، مراقبتی و درمانی ، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا ، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، و پایش طبق برنامه تدوین شده از مهمترین موضوعات مورد توجه در این گام است که همانند گام چهارم با جدیت انجام میشود.

مجرد افزود : واکسیناسیون گروه های هدف با الویت اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک، جداسازی ۲ هفته ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران و افزایش پوشش سالمندان و همچنین رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از دیگر اهداف اختصاصی پیش بینی شده در این گام است.

وی گفت : تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان بخش خصوصی و دولتی، سالمندان بالای ۸۰ سال ، بیماران خاص، کارکنان آرامستان و تعدادی از پاکبانان کیش علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی (آذر ۱۳۹۹) تا کنون پایان مرحله چهارم این طرح (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) ۱۱ هزار و ۳۷۰ نفر در این جزیره از خدمات طرح بهره مند شدند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه 14 اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و 174 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای 6 نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون پنج بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند؛ در این جزیره ۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که یک تن آنان نوزادی چند ماهه است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.




تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا به زنان باردار در کیش