کیش نیازمند احداث چهار باب مدرسه است


کیش نیازمند احداث چهار باب مدرسه است

کیش - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: این جزیره برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس نیازمند احداث چهار باب مدرسه است.

پرویز حیدری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تراکم کلاس های درس در این جزیره در مدارس ابتدایی ۳۴ تا ۳۸ دانش آموز، متوسطه اول و دوم نیز ۳۰ دانش آموز برآورد شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هرچه میانگین تراکم پایین تر باشد خدمات تحصیلی به دانش آموزان کیفی تر ارایه می شود به همین دلیل آموزش و پرورش کیش درصدد است با همکاری خیران و سازمان منطقه آزاد تعدادی مدرسه در جزیره احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش کیش یادآور شد: طبق برآوردها برای کاهش تراکم مدارس جزیره نیازمند احداث چهار باب مدرسه در جزیره هستیم که این نیاز به وزارت آموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد کیش ارایه شده است.

حیدری راد افزود: اکنون ۲ باب مدرسه شامل مدرسه ۹ کلاسه خیر ساز شهید سیدین با همت دفتر نهاد امامت جمعه جزیره و یک مدرسه ۱۸ کلاسه توسط سازمان منطقه آزاد کیش در دست ساخت است که با بهره برداری از آنها انتظار می رود بخشی از تراکم کلاس ها کاسته شود.

کیش دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با ۴۴ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا به زنان باردار در کیش