3 سامانه آموزشی در دانشگاه بیرجند رونمایی شد


3 سامانه آموزشی در دانشگاه بیرجند رونمایی شد

سامانه‌های فعالیت‌های کیفیت‌بخش آموزشی ، آیین‌نامه‌های دانشگاه (ساد) و شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) در دانشگاه بیرجند رونمایی شد و در دسترس اساتید و دانشجویان قرار گرفت.

سامانه‌های "فعالیت‌های کیفیت‌بخش آموزشی"، "آیین‌نامه‌های دانشگاه (ساد) " و "شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب)، امروز دوشنبه 20 اردیبشهت همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش، بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از برگزیدگان حوزه آموزش این دانشگاه به صورت مجازی، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند در این نشست مجازی با قدردانی از اعضای هیات علمی، اساتید مدعو، کارشناسان آموزشی، اساتید پیشکسوت و همکاران حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: با همت و همیاری تمامی همکاران دانشگاه می‌توانیم بر چالش بقا فائق آمده و در مسیر اعتلای دانشگاه حرکت کنیم.

وی به رونمایی از سه سامانه آموزشی و سرود اختصاصی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۷ پیشنهاد تهیه سرود اختصاصی دانشگاه ارائه شد که با پیگیری انجام شده از سوی همکاران روابط عمومی و شعر سروده شده توسط دکتر ذوالفقاری و همکاری آنان منجر به تهیه این سرود شد.

محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز با گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش گفت: غیرحضوری کردن تمامی فرآیندهای آموزشی، تدوین شیوه نامه‌ها، فرایندها و طراحی سامانه‌ها، اطلاع‌رسانی به‌روز و جامع به دانشجویان از طرق مختلف بخشی از فعالیت‌های شاخص مدیریت امور آموزشی است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی شدن دستورالعمل تشویق و جهت‌دهی به پایان نامه‌ها، برگزاری مرحله مصاحبه آزمون دکترا و غیرحضوری کردن همه فرایندهای مدیریت تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: در گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی به‌ منظور کیفیت‌بخشی آموزشی و در راستای آموزش و بهسازی نیروی انسانی، اخذ مجوز رشته گرایش در مقاطع کارشناسی و ارشد و راه‌اندازی سامانه آموزش اعضای هیات علمی اقدامات شایان توجهی انجام شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: ایجاد آیین‌نامه و سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب)، شناسایی استعدادها با همکاری مرکز مشاوره و درمان، ایجاد نقشه‌های رشد با هدف شناسایی و توانمندسازی دانشجویان و کسب دستاوردهای ملی مانند برگزیده شدن تعداد زیادی از دانشجویان در المپیادها و مسابقات کشوری، کسب رتبه‌های تک رقمی توسط دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا، تدوین آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌ها بخشی از فعالیت‌های شاخص گروه هدایت استعدادهای درخشان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند فعالیت‌های شاخص گروه آموزش‌های آزاد و مجازی را شامل تصویب اساسنامه کالج، برگزاری مجازی ترم تابستانی برای اولین‌بار، ثبت‌نام و برگزاری چهار دوره آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی، تقویت سرورهای آموزش مجازی، راه‌اندازی سامانه جلسات دانشگاه بیرجند، راه‌اندازی سامانه آزمون‌های آزاد دانشگاه بیرجند، راه‌اندازی کانون مترجمان، برگزاری دوره‌های تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی توسط دپارتمان زبان، ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذکر کرد.

وی افزود: فعال شدن سامانه ترفیع و اجرایی شدن آیین‌نامه جدید ترفیع سالیانه از ابتدای سال ۱۴۰۰، برگزاری انتخابات و تشکیل هیات ممیزه جدید، ارتقای مرتبه علمی ۲۴ عضو هیات علمی، برگزاری ۱۱ جلسه و بررسی ۱۶۲ پرونده در هیات اجرایی جذب، بخشی از اهم اقدامات انجام شده در امور جذب اعضای هیات علمی است.

آیتی، فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی در راستای انسجام و اثربخشی امور را شامل تشکیل و تاسیس مرکز آزمون دانشگاه و تشکیل ستاد جذب دانشجو نام برد و از تلاش‌های اعضای هیات علمی، کارشناسان آموزشی و کارشناسان ادارت آموزشی قدردانی کرد.

وی به ضرورت‌های سند راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: با تصویب آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های کیفیت‌بخش آموزش، سامانه فعالیت‌های کیفیت‌بخش آموزشی راه‌اندازی شد و در بخش آموزش در دسترس قرار گرفته است.

محمدحسین خسروی، مدیر امور آموزشی دانشگاه بیرجند نیز با معرفی سامانه آیین‌نامه‌های دانشگاه (ساد) گفت: یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها در حوزه مدیریت آموزشی و سند راهبردی دانشگاه تعریف شد تا همکاران به تمامی آیین‌نامه‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سامانه آیین‌نامه‌ها به تفکیک حوزه‌های ستادی و پرکاربردترین واژه‌ها در دسترس قرار گرفته است، افزود: در این سامانه شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌ها به‌صورت مجزا ثبت شده است و امکان ثبت نظر برای هر ماده به‌صورت مجزا وجود دارد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از سه سامانه حوزه معاونت آموزشی، از سرود دانشگاه بیرجند نیز برای اولین بار رونمایی شد.

همچنین برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه بیرجند شامل اعضای هیات علمی نمونه در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، برگزیدگان آیین‌نامه کیفیت‌بخشی آموزشی، اساتید برتر در زمینه آموزش الکترونیکی دانشگاه، برگزیدگان اساتید راهنمای کارشناسی، اساتید راهنمای پیشتاز در زمینه جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اساتید پیشکسوت منتخب، مدرسان مدعو برتر و کارشناسان آموزشی نمونه دانشگاه تقدیر شدند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نوجوانان؛ آسیب‌های اجتماعی و رویکردهای بهزیستی