ایران 200 رتبه بین المللی در حوزه قرآنی دارد


ایران 200 رتبه بین المللی در حوزه قرآنی دارد

کیش - ایرنا - رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قاریان جمهوری اسلامی ایران بیش از 200 رتبه بین المللی در حوزه قرآنی را کسب کرده اند.

به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخ لو روز سه شنبه در آیین آغاز هفتمین دوره مسابقه حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور اظهار داشت: جوانان ایرانی در حوزه های قرائت، حفظ رتبه های نخست را در بین کشورهای اسلامی دارد که با توجه به رقبای عرب زبان کسب این رتبه ها بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان این که انس با قرآن هدف اصلی در زندگی تمام مسلمان ها است افزود: در این راستا باید سه رکن ارزشمند محفل انس، مسابقه و آموزش مبنای ارتقای انس با قرآن باشد.

توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری به صورت مسوولانه در مناطق آزاد کشور دنبال می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز گفت: توسعه و ترویج گردشگری مسوولانه یکی از وظایف مهم مناطق آزاد کشور است که با تکریم ارزش ها و تبدیل آن به حاکمیت گفتمانی منطقه برای جلب مشارکت گردشگران در حال پیگیری است.

سعید پورعلی افزود: جزیره کیش جامعه ای متدین و مانوس با قرآن کریم و مذهبی است که ساکنان آن در تکریم ماه های رمضان و مجالس معنوی پیشگام بوده و بسیار مشتاق هستند.

وی، توجه به حفظ فضای ارزشمند فرهنگی کیش در تمام فعالیت های اقتصادی و گردشگری، توسعه و ترویج گردشگری مسوولانه را از وظایف مهم مناطق آزاد کشور اعلام و اضافه کرد: توسعه و ترویج گردشگری مسوولانه با تکریم ارزش ها و تبدیل آن به حاکمیت گفتمانی منطقه برای جلب مشارکت گردشگران منطقه محقق می شود.

هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشوربا حضور ۴۲ شرکت کننده از هفت منطقه آزاد تجاری کشور به صورت مجازی و در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل به میزبانی جزیره کیش در حال برگزاری است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!