کارخانه قند قهستان امسال به چرخه تولید باز می‌گردد


کارخانه قند قهستان امسال به چرخه تولید باز می‌گردد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان با تلاش مستمر سرمایه‌گذاران در سال‌ جاری احیا و راه‌اندازی می‌شود.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در بازدید میدانی از بخش‌های مختلف این کارخانه گفت: با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران این مجموعه، امیدواریم کارخانه قند قهستان در سال‌ جاری به چرخه تولید برگردد.

وی اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به عزم سرمایه‌گذاران جدید کارخانه قند قهستان و فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام، امید است تا مهر امسال و همزمان با زمان برداشت محصول چغندر قند شاهد آغاز تولید در این کارخانه باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این کارخانه در حال انجام تعمیرات، تست ماشین‌آلات خط تولید و تجهیز بخش‌های مختلف کارخانه هستند.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در واحدهای صنعتی غیرفعال استان گفت: احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال دارای توجیه اقتصادی، با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم و ماشین‌آلات در راستای تولید و اشتغال در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز با حضور در کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان به همراه سرمایه‌گذاران این کارخانه به صورت میدانی از بخش‌های مختلف آن بازدید و ضمن بررسی مسائل و مشکلات کارخانه، دستوراتی را درخصوص تسریع در راه‌اندازی آن ارائه کرد.

کارخانه قند قهستان سال ۱۳۴۰ با هدف ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شد و فرسودگی تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک، حقوق معوق کارگران و سوءمدیریت در سال ۹۲ این واحد تولیدی را به تعطیلی کشاند.

جمعی از سرمایه‌گذاران سال ۹۴ برای احیای مجدد کارخانه قند وارد میدان شدند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارخانه بازسازی و نوسازی شده است.

کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد و با بهره‌برداری از این کارخانه ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و زمینه اشتغال غیرمستقیم افراد دیگری هم فراهم می‌شود.

همچنین با راه‌اندازی مجدد این کارخانه سطح زیر کشت چقندر قند در خراسان جنوبی به صورت منطقی افزایش خواهد یافت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند و مجاورت کشور افغانستان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تصاویر/ مولوورک اومبائو کیست؟ زنی که از 10 سالگی هیچی نخورده است!