«شفافیت نخواستیم، دست خبرنگار را نشکنید»/ واکنش اهالی رسانه به شکستن دست خبرنگار توسط مامور حراست بیمارستان


«شفافیت نخواستیم، دست خبرنگار را نشکنید»/ واکنش اهالی رسانه به شکستن دست خبرنگار توسط مامور حراست بیمارستان

شفقنا رسانه- روز گذشته فائزه مومنی، خبرنگار صبح نو در توییتی اعلام کرد که بعد از تهیه گزارش از روند واکسیناسیون یکی از مراکز بیمارستانی، هنگام خروج با برخورد حراست و درخواست ضبط موبایل مواجه شد و در برخورد فیزیکی نیروی حراست، انگشت دستش شکست. این خبر با واکنش اهالی رسانه همراه بود که در ادامه می خوانید…   به […]

«شفافیت نخواستیم، دست خبرنگار را نشکنید»/ واکنش اهالی رسانه به شکستن دست خبرنگار توسط مامور حراست بیمارستان«شفافیت نخواستیم، دست خبرنگار را نشکنید»/ واکنش اهالی رسانه به شکستن دست خبرنگار توسط مامور حراست بیمارستان

شفقنا رسانه- روز گذشته فائزه مومنی، خبرنگار صبح نو در توییتی اعلام کرد که بعد از تهیه گزارش از روند واکسیناسیون یکی از مراکز بیمارستانی، هنگام خروج با برخورد حراست و درخواست ضبط موبایل مواجه شد و در برخورد فیزیکی نیروی حراست، انگشت دستش شکست. این خبر با واکنش اهالی رسانه همراه بود که در ادامه می خوانید…

به گزارش شفقنا رسانه، حمیدرضا طهماسبی پور، روزنامه نگاری بود که در واکنش به این خبر با هشتگ خبرنگار مرغ عزا و عروسی نوشت: «دست خبرنگار را شکستند سکوت می‌کنید؟ عاقبت سوت زنی و حمایت این بود؟ چرا با این حجم قلدری های از حد در رفته در این کشور مقابله نمی شود؟ چرا هیچکس پاسخگو نیست! شما رحم کنید به این مردم. »

نجمه رحمتی، خبرنگار اجتماعی ایلنا هم در توییتی نوشت: «وقتی هم که می خواهی از مشکلات واکسن و سختی‌های کادر درمان در این روزها بنویسی کیفت را می گیرند، حبست می کنند و با همراهی حراست دستت را می شکنند.»

لیندا راسخی، روزنامه نگار هم با بیان چند سوالی در صفحه توییتر خود بر ضرورت مطالبه رسانه ها درباره این ماجرا نوشت: «چه چیزی قرار بود گزارش کند که این اتفاق افتاد؟ مجموعه ساعی توضیح بدهد.»

محمد مبین، مدیرعامل خبرگزاری برنا هم در توییتی نوشت: «شفافیت نخواستیم، دست خبرنگار را نشکنید.»

محمد جعفری، روزنامه نگار هم به روایت تجربه کاری خود و برخورد حراست با خبرنگاران پرداخت و در توییتر خود نوشت: «به عنوان خبرنگاری که بارها برای تهیه گزارش میدانی از واکسیناسیون به مراکز مراجعه کردم باید بگویم که واقعاً رفتار بعضی از مامورین حراست مثل یک مفتش واقعی، زننده است. با وقاحت، گستاخی و آمرانه، محتویات موبایل خبرنگار را هم بررسی می‌کنند حتی! با این رفتارها از چه چیزی حراست می‌کنید؟!»

شادی مکی، خبرنگار اجتماعی هم توییت زد: «بعد روز خبرنگار که می شود، مسئولین با لبخند وظایف خبرنگار را گوشزد می کنند. شماها بگذارید ما کارمان را بلدیم.»

سمیرا عالم پناه، خبرنگار سیاسی ایلنا هم به بیان روایتی از برخورد با خبرنگاران پرداخت و نوشت: «دی‌ماه سال ۹۷ آفیش هیأت دولت بودم، مأمور حفاظت نهاد به من توهین کرد و فکر کرد مثل دفعات قبلی خبرنگار سرش را پایین می ا‌ندازد و می گوید حق باشماست. اما ایستادم تا بفهمد که همه مثل هم نیستند، درگیری که بالا گرفت خبرنگار رسانه‌های دیگر فارغ از خط فکری و جریان سیاسی پشتم ایستادند. مامور حراست داد می‌ زد هرکسی رو راه بدهم تو را نمی گذارم بروی! برخورد زننده و توهین آمیز مامور حراست را دیدم و از بچه‌ها خواستم که ان روز اخبار هیات دولت را پوشش ندهیم و برویم بیرون، چون اگر ایستادگی نکنیم بازهم تکرار می شود. پشت سرم از نهاد بیرون آمدند و همه به رسانه هایمان برگشتیم و یک بیانیه مشترک دادیم. چند دقیقه‌ای از انتشار بیانیه نگذشته بود که معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور تماس گرفت با ما و قول پیگیری داد. نمی گویم که از ان روز همه چیز عالی شد اما یک چیزهایی تغییر کرد.»

صبح امروز هم مجلس به برخورد مامور حراست با خبرنگار واکنش نشان داد و رئیس مجلس تاکید کرد، چنین برخوردی با خبرنگارانی که با مشقت و سختی به دنبال بررسی مسائل و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی هستند، قابل پذیرش نیست. محمد باقر قالیباف از کمیسیون بهداشت و درمان خواست تا پیگیر این گزارش باشند.

او همچنین تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در صورتی که شکایتی در این زمینه دریافت کرد به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟