آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس


آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

شفقنا-آتش بس در غزه از ساعت دو بامداد امروز جمعه به وقت محلی با میانجیگری مصر و پس از 11 روز درگیری نظامی در این شهر که شدیدترین درگیری از سال 2014 بود آغاز شد. به گزارش شفقنا،  کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در سرزمین های اشغالی موافقت کردند. […]

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسهزاران فلسطینی امروز(جمعه) پیکر 9 شهید فلسطینی را در شهر خان یونس تشییع و به خاک سپردند

شفقنا-آتش بس در غزه از ساعت دو بامداد امروز جمعه به وقت محلی با میانجیگری مصر و پس از ۱۱ روز درگیری نظامی در این شهر که شدیدترین درگیری از سال ۲۰۱۴ بود آغاز شد.

به گزارش شفقنا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در سرزمین های اشغالی موافقت کردند.

در پی اعلام آتش بس، فلسطینیان از غزه تا قدس به خیابان ها ریختند و پذیرش بی قید و شرط آتش بس از سوی اسرائیل را جشن گرفتند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسجشن فلسطینیان از غزه تا قدس

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در سرزمین های اشغالی موافقت کردند.

به رغم آغاز اجرای آتش‌بس در غزه پس از ۱۱ روز درگیری، رئیس‌جمهور آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که سامانه گنبد آهنین را به روزرسانی و تقویت کند.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که سامانه گنبد آهنین را به روزرسانی و تقویت کند.

از سوی دیگر اعلام آتش بس با استقبال محافل جهانی روبرو شد و کشورهای مختلف از آن استقبال کردند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسخوشحالی فلسطینیان

در ادامه مهمترین و آخرین اخبار و تحولات غزه را می خوانید:

تاکید سازمان ملل بر لزوم خویشتنداری و احترام به مقدسات در قدس

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر لزوم خویشتنداری همگان پس از برقراری آتش بس در فلسطین اشغالی و همچنین اهمیت احترام به اماکن مقدس تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه امروز (جمعه) در رابطه با تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی به دنبال برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی، اظهار داشت: همگان باید خویشتنداری کنند و این که به وضعیت کنونی در اماکن مقدس احترام گذاشته شود.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسدبیرکل سازمان ملل از آتش بس در غزه استقبال کرد

سخنگوی گوترش ضمن ابراز نگرانی شدید در قبال تنش های امروز در بخش شرقی بیت المقدس اشغالی که همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که احترام به اماکن مقدس این شهر و خودداری از هر گونه اقدام تحریک آمیز که ممکن است به تشدید تنش منجر شود، اهمیت زیادی دارد.

قدردانی از قطر و ایران و مصر/ اسماعیل هنیه: روابط با جامعه جهانی توسعه یابد

اسماعیل هنیه گفت که مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت که مرکزیت آن موضوع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است آغاز شده است.

به گزارش شفقنا از میدل ایست نیوز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که مردم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به پا خواستند و دهها هزار نفر از تمامی مناطق برای حمایت از الاقصی به این مکان روانه شدند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بساسماعیل هنیه گفت که مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت که مرکزیت آن موضوع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است آغاز شده است.

او در سخنانی به مناسبت آتش بس در غزه تأکید کرد: «افق جدیدی پیش روی ما باز شده و مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت که مرکزیت آن موضوع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است آغاز گردیده و پیروزی که رقم خورده حاصل مجاهدت مردم و یک پیروزی الهی در این مرحله است.»

اسماعیل هنیه افزود: «شادی و سرور را به قلب مردم و امت و آزادگان جهان وارد کردیم و آن‌ها قهرمانی و ثبات و ایستادگی در بیت‌المقدس و اطراف آن و غزه را مشاهده کردند و اکنون فرزندان امت حول پیروزی و مقاومت مردم فلسطین جمع شده‌اند.»

سخنگوی گردان های قدس: جمهوری اسلامی ایران شریک ما در این پیروزی است

خنگوی گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای محور مقاومت در پیروزی ما شریک هستند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، ابوحمزه روز جمعه در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی منتشر شد افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای محور مقاومت که با سلاح و تجربه ما را یاری کردند و پشتیبان واقعی برای تقویت امکانات مادی و فنی مقاومت بودند ارج می نهیم و به آن ها می گوییم که شما در این پیروزی شریکید و باهم پیروزمندانه وارد مسجدالاقصی خواهیم شد.

وی بیان کرد: ما در گردان های قدس و دیگر گروه های مقاومت همچنان در آماده باش کامل هستیم و دشمن را با چشمانی تیزبین زیرنظر داریم و با ملت فلسطین پیمان می بندیم که از حقوق آن ها دست برنداریم.

ابوحمزه افزود: گرچه صدای موشک ها، توپخانه و گلوله ها ساکت شده است ولی حرکت در مسیر این جهاد طولانی و دشوار ادامه دارد.

ادعای نتانیاهو: هرآنچه لازم بود در غزه انجام دادیم/ تلاش کردیم به غیر نظامیان آسیبی وارد نشود!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در توجیه شکست این رژیم در برابر مقاومت فلسطین در جریان حمله به نوار غزه گفت، هدف از عملیات نظامی «نگهبان دیوارها» حفاظت از اراضی اشغالی است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از قبول آتش بس و شکست در برابر مقاومت فلسطین به همراه آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در نشست خبری حاضر شد و در توجیه اعلام آتش‌بس مدعی شد که ارتش هرآنچه لازم بود در غزه انجام داده است.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسادعای نتانیاهو: هرآنچه لازم بود در غزه انجام دادیم/ تلاش کردیم به غیر نظامیان آسیبی وارد نشود!

وی افزود: وظیفه من حفاظت از شهروندان اسرائیلی است.

وی مدعی شد: حماس حملات قدرتمندی در غزه دریافت کرد، هدف از این حمله نظامی به این منطقه مورد هدف قرار دادن تروریست‌ها در غزه است و اگر نیازی به حمله زمینی به این منطقه بود، اسرائیل آن را انجام می داد اما آنچه لازم بود بدون ماجراجویی های غیرضروری انجام داد.

براساس گزارش ایسنا، وی ادعا کرد، ارتش رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از تونل‌های حماس را که در نوار غزه ایجاد کرده بود، تخریب کرد، بیش از ۱۰۰ کیلومتر از تونل‌های حماس در این منطقه تخریب شد و ارتش تمامی تلاش خود را کرد تا به غیر نظامیان آسیبی وارد نشود!

نیوزویک: متحدان ایران می آموزند که در یک جنگ گسترده تر چگونه با ارتش اسراییل بجنگند

تام اوکانر در نیوزویک نوشت: اسراییل هشدار می دهد که متحدان ایران می آموزند که در یک جنگ گسترده تر، چگونه با ارتش اسراییل بجنگند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا اوکانر نوشت: یک مقام رسمی ارتش اسراییل در گفتگو با نیوزویک هشدار داد که همسایگان عرب اسراییل و شبه نظامیان متحد ایران که از درون این کشورها و در سراسر منطقه عمل می کنند، در حال مطالعه روش های جنگی اسراییل در غزه هستند تا در جنگ احتمالی خود با اسراییل، آن را به کار گیرند. اسراییل، توانمندی های زمینی، هوایی و دریایی خود را در جنگ ادامه دار با جنبش های مستقر در غزه به میدان آورده و این گروهها همچنان هزاران راکت را به رغم بمباران های اسراییل، شلیک می کنند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس
بدترین جنگ سالهای اخیر، به ویرانگری انجامیده و توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. بخشی از این ویرانگری ها از نگاه اسراییل، رژیمی که تاریخی وجودی از جنگ های چندجبهه ای دارد، ناخواسته بوده است.
یک مقام ارتش اسراییل در گفتگو با نیوزویک مدعی شد: به نظرم همه کشورها و همه سازمان های نظامی اطراف ما، که البته توسط ایران هدایت می شوند، به این نبرد چشم دوخته اند و می خواهند از آن بیاموزند؛ درباره ارتش اسراییل، توانمندی ها، ظرفیت های دفاعی، توانایی های هوایی و دریایی اش. شگفت آور نیست که همه جهان ما را زیر نظر دارد و چشم همه سازمان های نظامی و شبه نظامی به نوار غزه است.

تظاهرات امروز اردنی‌ها در همبستگی با فلسطین

مردم اردن امروز جمعه راهپیمایی به سمت مرزهای اراضی اشغالی در همبستگی با فلسطین برگزار می‌کنند.

به گزارش شفقنا به نقل از سایت عربی۲۱، کمیته مقدماتی فعالیت “قدس عنوان پیروزی” اعلام کرد، تلاش‌ها برای تجهیز مکان استقبال از اردنی‌هایی که امروز(جمعه) در راهپیمایی به سمت مرزهای فلسطین اشغالی شرکت می‌کنند، ادامه دارد.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

تجمع‌های حزبی و مردمی و عشایری از مشارکت در این راهپیمایی خبر داده‌اند.

براساس گزارش ایسنا، این کمیته از مشارکت بی سابقه اردنی‌ها از تمام استان‌ها برای بیان موضعشان درباره حمایت از مقاومت فلسطین خبر داد.

این کمیته اعلام کرد: ۸۰ نقطه تجمع مشخص شده است و اتوبوس‌ها شهروندان را برای مشارکت در راهپیمایی به سمت نزدیک‌ترین مکان به شهر قدس منتقل می‌کنند.

حزب الله: مقاومت فلسطین معادلات قدیمی را در هم شکست

حزب الله لبنان به ملت فلسطین و مقاومت برای پیروزی محقق شده در نبرد «شمشیر قدس» تبریک گفته و اعلام کرد که مقاومت معادلات قدیمی را در هم شکست و اصول و قواعد جدیدی را ایجاد کرد که برای پیروزی آتی مقدمه‌چینی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیروزی تاریخی که محقق گشت، پیامدهای استراتژیک، سیاسی و فرهنگی بسیار مهمی بر آینده نزاع در منطقه خواهد گذاشت.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

حزب الله تاکید کرد که رهبری گروه‌های مقاومت فلسطین شایسته این پیروزی در این نبرد بود. مقاومت در این دور قهرمانانه از رویارویی، معادلات قدیمی را در هم شکست که دشمن برای تثبت این معادلات با آهن، آتش و کشتارها تلاش کرده بود. این پیروزی اصول و قواعد جدیدی را ایجاد کرد که برای پیروزی بزرگ آتی مقدمه‌چینی خواهد کرد و حیات را مجدداً به مساله فلسطین بازگرداند.

حزب الله اعلام کرد: بعد از اینکه در این نبرد، توهمات صلح کذائی و راهکار سیاسی و معامله قرن خائنانه و به همراه آن عادی سازی مشکوک فرو ریخت، قدس از هر زمان دیگری به آزادی نزدیک‌تر است.

حزب توحید عربی لبنان: نماز در قدس نزدیکتر شده است

حزب التوحید العربی در لبنان در بیانیه ای دستاورد تاریخی در جنگ غزه را به گروههای فلسطینی تبریک گفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از النشره، این حزب در بیانیه خود افزود: مردم فلسطین و نیروهای مقاومت آن ثابت کردند که رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی نمی تواند زندگی کند و قابل نابودی است و به برکت بازوان نیروهای مقاومت و خون شهدا، در وضعیت نگرانی و ضعف به حیات خود ادامه می دهد.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

حزب التوحید العربی خاطرنشان کرد: پس از آنکه این نبرد همه توهمات در مقدمه ان معامله قرن را ساقط کرد، نماز در قدس از هر زمانی نزدیکتر شده است.

این حزب لبنانی تاکید کرد: این نبرد همچنین ثابت کرد که گزینه مقاومت تنها گزینه ای است که دست بالا را دارد و چیزی فراتر از آن نیست.

حزب التوحید العربی در ادامه افزود: این دستاورد تاریخی که اثرات شهید سلیمانی و شهید عماد مغنیه در آن پیداست، باعث افتخار است و پیامدهای راهبردی و سیاسی بسیار مهمی بر آینده درگیری ها در منطقه در پی خواهد داشت.

روسیه: از آتش بس میان اسرائیل و فلسطین استقبال می کنیم

اریا زاخاروا سخنگوی وزرات خارجه روسیه با استقبال از آتش بس میان اسرائیل و فلسطین افزود: این اقدامی مهم اما ناکافی است، برای جلوگیری از تنش ها باید شرایط لازم جهت آغاز مذاکرات مستقیم ایجاد شود.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، زاخاروا در نشست مطبوعاتی هفتگی در مسکو تصریح کرد: مسکو از آتش بس میان اسرائیل و فلسطین استقبال می کند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسسخنگوی وزارت خارجه روسیه

وی گفت: تلاش های جمعی در راستای ایجاد شرایطی جهت از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین باید ادامه یابد.

کابینه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه به مرحله اجرا گذاشته شد.

رسانه های اسرائیلی: از همان شب اول که موشک ها به تل آویو رسید، جنگ را باختیم

رسانه های اسرائیلی در واکنش به موافقت کابینه اسرائیل با آتش بس در غزه نوشتند: از همان شب اول و زمانی که موشک ها به تل آویو رسیدند، ما جنگ را باختیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، این رسانه ها افزودند: در دور آینده ممکن است حماس و حزب الله متحد شوند و ممکن است حماس تل آویو را همانند عسقلان در هم بکوبد.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

این رسانه ها در ادامه نوشتند: تنها کاری که نتانیاهو به خوبی انجام داد، تجزیه اسرائیل از داخل است.

براساس نوشته این رسانه ها، مردم اسرائیل دانستند که ما جنگ را از همان شب اول و زمانی که موشک ها به تل آویو رسید، باحتیم.

رسانه های مذکور همچنین یادآور شده اند که وزرا از اظهار نظر درباره آتش بس منع شده اند.

از سوی دیگر «یائیر لابید» رئیس حزب «آینده ای وجود دارد»گفت: اسرائیلی ها آتش های انبوهی را دریافت کردند در حالی که به یک دستاورد واقعی دست نیافتند.

آمار قربانیان و تلفات حمله رژیم صهیونیستی به غزه

از ساعت دو بامداد جمعه، توافق آتش بس میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی بعد از ۱۱ روز تجاوزات این رژیم وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، منابع رسمی فلسطین در غزه می‌گویند که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تلفات و خسارت‌های سنگینی را در آمار کشته شدگان و دارایی‌ها و تاسیسات مسکونی و تجاری و نهادهای دولتی و اراضی کشاورزی برجای گذاشت. در ذیل آمار اولیه این تجاوزات اعلام می‌شود:

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسآخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بسخاکسپاری پیکر شهدای فلسطینی

شهداء

حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به صورت زمینی، هوایی و دریایی انجام شد، به شهادت ۲۳۲ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن و ۱۷ فرد مسن انجامید.

زخمی‌شدگان

حملات موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۱۹۰۰ شهروند فلسطینی انجامیده است که جراحت ۹۰ تن از آنها شدید است. طبق گفته وزارت بهداشت فلسطین، ۵۶۰ کودک و ۳۸۰ زن و ۹۱ فرد مسن از این حملات جراحت دیده‌اند.

بی خانمان شدگان

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که حملات اسرائیل باعث بی خانمان شدن بیش از ۷۵ هزار فلسطینی شد که ۲۸ هزار و ۷۰۰ تن از آنها به مدارس آنروا پناه آوردند، چراکه یا خانه‌هایشان تخریب شده بود یا از بمباران فرار کرده بودند.

افراد دیگر به خانواده‌های نزدیکان خود در دیگر مناطق فلسطین پناه بردند.

مساجد

عبادت‌گاه‌ها نیز از این تجاوز در امان نبوده و سه مسجد به دلیل حملات مسقتیم کاملاً تخریب شدند و ۴۰ مسجد و یک کلیسا نیز به صورت گسترده تخریب شدند.

منازل و نهادهای تخریب شده

طبق آمارهای دولتی، ۱۴۴۷ واحد مسکونی در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی کاملاً تخریب شده و ۱۳ هزار واحد مسکونی دیگر به صورت جزئی تخریب شدند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

ارتش رژیم صهیونیستی به صور کلی ۲۰۵ آپارتمان و برج مسکونی و مقرهای ۳۳ نهاد رسانه‌ای را تخریب کرد و نهادها و دفاتر و انجمن‌های دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که ۷۵مقر دولتی و تاسیسات در معرض حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که برخی از آنها، نهادهای خدمات رسانی و مقرهای امنیتی و مراکز پلیس بودند.

۶۸ مدرسه و نهاد درمانی و مطب درمان‌های اولیه به صورت شدید و جزئی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی در اطراف آنها آسیب دیده‌‌اند. همچنین ۴۹۰ تاسیسات کشاورزی از جمله چاه و شبکه‌های آب رسانی و غیره تخریب شدند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

اقتصاد

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰۰ تاسیسات اقتصادی، صنعتی و تجاری را بمباران کرد و هفت کارخانه را به صورت کامل منهدم نمود و به بیش از ۶۰ نهاد گردشگری آسیب‌هایی وارد کرد.

زیرساخت‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی طی حملات خود بر هدف قرار دادن خیابان‌ها و زیرساخت‌ها متمرکز بوده و شبکه‌های فاضلاب و امدارسانی‌های آب زیر زمینی را به صورت گسترده با حملات مستقیم هدف قرار داده است.

انرژی

در بخش انرژی، ۳۱ آداپتور برق در غزه به دلیل حملات اسرائیل آسیب دیده و ۹ خط اصلی نیز قطع شده‌اند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

حمل و نقل

آمارهای دولتی مشخص کرد که ۴۵۴ خودرو و وسیله نقلیه به صورت کامل یا شدیداً آسیب دیده‌اند.

ارتباطات

در بخش ارتباطات، شبکه‌های ۱۶ شرکت ارتباطات و اینترنت به دلیل حملات اسرائیل آسیب دیده‌اند.

رسانه دولتی در غزه گزارش داد که این تخریب‌ها برآوردهای اولیه است، چراکه بررسی و آمارگیری از تمامی تاسیسات و زیرساخت‌های آسیب دیده به دلیل دشواری رسیدن به برخی از مناطق تکمیل نشده است.

حزب‌الله لبنان: پایان اسرائیل حتمی است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد، پایان رژیم صهیونیستی حتمی است و این مساله تنها به زمان نیاز دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از سایت المنار، حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت، آنچه در روزهای اخیر رخ داد باید درسی برای رهبران رژیم صهیونیستی و از پس آن آمریکا باشد، آنها باید بدانند که زوال این رژیم که مساله وقت است، حتمی شده و کوتاه و بلند بودن زمان این زوال به تصمیمات وحشیانه رهبران این رژیم بستگی دارد اگر بخواهند به منطقه حمله کنند این پایان سریع و حتمی خواهد بود.

وی افزود، دشمن صهیونیستی از همان روز اول در حملاتش به ملت فلسطین شکست خورد و تمام آنچه انجام داده کشتار بیشتر زنان و کودکان، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های نوار غزه است. رژیم صهیونیستی خواست این اقدامات بزدلانه خود را به عنوان دستاوردهای خود بیان کند تا بهانه‌ای شود برای توقف این جنگ که از همان روز اول در آن شکست خورد.

نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی: حماس پیروز شد

رئیس حزب «آینده‌ای هست» و مامور به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی اذعان کرد، حماس بر این رژیم پیروز شد و رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلفی در برابر حماس شکست خورد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، رهبر «یش عتید» (آینده ای وجود دارد) و مامور به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی گفت، دولت این رژیم در مسوولیت‌های خود و مهمترین آن حفاظت از غیرنظامیان و نیز در مقاوم سازی خانه ها و در برابر رسانه ها شکست سختی خورد.

وی گفت، حماس در نبرد رسانه‌ای در رسانه‌های غربی بر دولت رژیم صهیونیستی پیروز شد و این رژیم وقتی ترجیح داد با هدف تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین حکومت حماس را حفظ کند، شکست خورد.

وعده بایدن به مشارکت در بازسازی نوار غزه

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتش در تحسین توافقی که به ۱۱ روز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس پایان داد، وعده مشارکت کشورش در زمینه کمک انسانی و بازسازی در نوار غزه را داد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که بعد از اعلام اخبار مربوط به توافق آتش بس در اراضی اشغالی برای مدت کوتاهی در کاخ سفید حاضر شد، وعده داد، آمریکا از طریق سازمان ملل و دیگر بازیگران بین المللی همکاری خواهد کرد “تا به ارائه کمک‌های انسانی سریع وهماهنگی حمایت بین‌المللی از مردم در غزه و همچنین از تلاش‌ها برای بازسازی غزه بپردازد”.

او تاکید کرد، کمک‌های مربوط به بازسازی با شراکت با تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه خواهند شد.

بایدن گفت: ما این کار را در شراکت کامل با تشکیلات خودگردان فلسطین و نه با حماس به شیوه‌ای که به حماس اجازه دوباره پر کردن زرادخانه نظامی‌اش را ندهد انجام خواهیم داد.

جنایت رژیم صهیونیستی در غزه که از دید جهانیان پنهان ماند

انواده فلسطینی«صالحه» در نوار غزه پس از آنکه یک موشک اسرائیلی باعث شهادت پسر معلولش «ایاد» ۳۵ ساله و همسر ۳۸ ساله باردار و دختربچه سه ساله اش «نغم» شد، هنوز در شوک به سر می برند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، این خانواده فلسطینی در حال صرف ناهار در منزلشان در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه بودند که یک موشک اسرائیلی به منزلشان اصابت کرد.

این موشک روز چهارشنبه بدون هشدار قبلی به منزلشان اصابت کرد که در طبقه سوم یک آپارتمان قرار داشت و باعث شهادت در دم همه آنها شد.

عمر صالحه برادر این شهید معلول فلسطینی درباره جزئیات این حادثه می گوید: حدود ساعت چهار بعد ازظهر در نهمین روز تجاور رژیم صهیونیستی بود که ناگهان موشکی به طبقه فوقانی آپارتمان ما اصابت کرد . آنها در حال خوردن ناهار بودند که بلافاصله پس از اصابت موشک به شهادت رسیدند.

انتقاد اسرائیلی‌ها از نتانیاهو به دلیل توافق آتش بس «غیرمشروط» با غزه

رهبران تعدادی از احزاب حامی جبهه راستگرا در اسرائیل انتقادهای شدید اللحنی را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرده و گفتند که «توافق غیرمشروط» آتش بس میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت نه تنها «خجالت آور» است، بلکه پیروزی برای حماس به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، در میان این اختلافات و انتقادها و برخلاف آنچه که طی حملات قبلی رژیم صهیونیستی به غزه رخ می‌داد، اما این بار نتانیاهو طی چندین ساعت مهم از صحنه غایب شد و گزارش یا اظهارنظری به اسرائیلی‌ها درمورد محتوا و شروط آتش بس ارائه نداد، در حالی که طی ۱۱ روز حمله وی عادت داشت که در مقابل دوربین‌ها ظاهر شود و برای مخاطبان اسرائیلی از «دستاوردهایی» بگوید که ارتش اسرائیل محقق کرده است.

اما طی این ساعات، نتانیاهو تاکید داشت که در مقر وزارت جنگ این رژیم به همراه فرماندهان نهادهای امنیتی و نظامی و وزیران جنگ و خارجه بماند.

حماس تهدید کرد: انگشتمان همچنان روی ماشه است/ قابلیت‌های مقاومت را تقویت می‌کنیم

یکی از رهبران حماس با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی باید نقض‌های خود در قدس را متوقف و خسارت‌های ناشی از حملاتش به نوار غزه را پس از آتش بس جبران کند، هشدار داد، دست حماس همچنان روی ماشه است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس در آستانه اجرای آتش بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: درست است که امروز این نبرد متوقف می‌شود اما نتانیاهو و سراسر جهان بدانند که دست ما روی ماشه است و ما قابلیت‌های مقاومت را تقویت می‌کنیم و به نتانیاهو می‌گوییم: اگر بازگردید، باز می‌گردیم.

وی افزود، مطالبات حماس شامل حفاظت از مسجدالاقصی و توقف اخراج فلسطینی‌ها از مناطق خود در قدس شرقی می‌شود و این مساله خط قرمز است.

عمار حکیم: مواضع مرجعیت عالی دینی در حمایت از فلسطین قابل تقدیر است

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مواضع ملت و دولت و مجلس عراق و مرجعیت عالی دینی و فعالان اجتماعی و سیاسی در حمایت از مسئله فلسطین را شایان تقدیر دانست.

به گزارش شفقنا به نقل از دفتر جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر حمایت و هم‌بستگی کامل با حقوق مشروع فلسطینیان تأکید کرد.

وی در این تماس‌های تلفنی بار دیگر خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود بلکه به مرور زمان در وجدان امت اسلامی و جهان عرب استوارتر می‌شود.

استقبال دبیرکل سازمان ملل از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و غزه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و غزه استقبال کرده و تمامی طرف‌ها را به پایبندی به آن فراخواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، گوترش در گفتگو با خبرنگاران عنوان داشت: من از توافق آتش بس میان غزه و اسرائیل بعد از ۱۱ روز از درگیری‌ها استقبال می‌کنم.

وی ادامه داد: من از تمامی طرف‌ها می‌خواهم که به این آتش بس که از ساعت دو بامداد جمعه اجرایی شد، پایبند باشند.

دولت رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب از دست یابی به توافق آتش بس با نوار غزه بعد از ۱۱ روز حملات متقابل خبر داد.

پاکستان: آتش بس در غزه بیانگر قدرت یکپارچگی برای فلسطین است

وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از برقراری آتش بس در نوارغزه، این تحول را بیانگر قدرت واکنش جمعی به تهاجم رژیم صهیونیستی و یکپارچگی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، «شاه محمود قریشی» که جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره بررسی وضعیت فلسطین به نیویورک سفر کرده است، از برقراری آتش بش در غزه پس از ۱۱ روز از تهاجم نیروهای اشغالگر صهیونیستی به فلسطین استقبال کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این آتش بس اولین گام به سوی صلح در فلسطین باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: این (آتش‌بس) بیانگر قدرت کنش جمعی و یکپارچگی برای کمک به فلسطین است، و حل عادلانه مساله فلسطین تلاش هر فرد و ملت می‌باشد که برای این هدف دست به تلاش جمعی می‌زنند.

معاون وزیر خارجه اوباما، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی می شود

منابعی به سایت خبری اکسیوس اعلام کردند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به انتصاب توماس نایدس معاون سابق وزیرخارجه این کشور به عنوان سفیر در سرزمین های اشغالی تمایل دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، این منابع گفتند: نایدس در بین همه گزینه ها، بیشترین بخت را برای تصدی این پست دارد اما تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

نایدس معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور مدیریت و منابع در دوران باراک اوباما بوده است.

وعده بایدن به نتانیاهو پس از آتش بس در غزه

به رغم آغاز اجرای آتش‌بس در غزه پس از ۱۱ روز درگیری، رئیس‌جمهور آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که سامانه گنبد آهنین را به روزرسانی و تقویت کند.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که سامانه گنبد آهنین را به روزرسانی و تقویت کند.

وی توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را که امروز(جمعه) وارد مرحله اجرایی شده، ستود و به خانواده‌های فلسطینی و اسرائیلی که نزدیکانشان را در جنگ از دست دادند، تسلیت گفت.

بایدن بر حمایت انسانی آمریکا از نوار غزه تأکید کرد.

ظریف: تنها راه صلح در فلسطین، برگزاری همه پرسی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حق دفاع فلسطینیان در برابر ستمگری رژیم آپارتاید اسرائیل، گفت: غصب محله دیگر عرب‌ها در اطراف مسجد الاقصی، بیهوده بودن عادی‌سازی برخی از کشورهای عربی را ثابت می‌کند.

به گزارش شفقنا، محمد جواد ظریف در بیانیه خود که توسط مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در نشست فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: من از برگزاری به موقع این نشست که جهان شاهد قساوت سهمگینی است که از طرف رژیم اسرائیل علیه بی‌گناهان فلسطینی مرتکب می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: برای بیش از هفت دهه، سیاست‌ها و اقدامات بی‌رحمانه اسرائیلی به طور اساسی حقوق بشری و کرامت مردم فلسطین را نقض کرده است. در نتیجه، فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان، دارایی‌ها و مشاغل خودشان محروم شده‌اند در حالیکه با زور از خانه‌هایشان بیرون رانده می‌شوند و هدف خشونت، ترور و ارعاب قرار می‌گیرند.

ظریف اضافه کرد: رژیم اسرائیل، مطابق با سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه آپارتاید تحت عنوان «یک کشور یهودی»، هرگونه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را نفی کرده است. علاوه بر این، اقدامات و تحریکات بی سابقه‌ای برای تسریع در یهودی سازی القدس الشریف و تغییر ترکیب جمعیتی آن از طریق حذف مسیحیان و مسلمانان فلسطینی در این شهر مقدس انجام داده است.

بشار اسد: اسرائیل زبان صلح و گفتگو را نمی‌فهمد

رئیس جمهور سوریه بر حمایت کشورش از مبارزات مردم فلسطین و نیروهای مقاومت برای احیای حقوق خود تاکید و اعلام کرد که فلسطین مساله محوری و اصلی سوریه است.

به گزارش شفقنا به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پنجشنبه در دیدار با هیاتی از رهبران گروه‌های فلسطینی بار دیگر حمایت کشورش از فلسطین را اعلام کرد.

این هیات شامل تعدادی از رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی بود.

دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که در این دیدار درباره آخرین تحولات در فلسطین، حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات اشغالگرانه این رژیم با هدف آواره کردن فلسطینیان از سرزمین خود در قدس گفتگو شد.

براساس گزارش ایسنا، رئیس جمهور سوریه در این دیدار گفت: اسرائیل زبان صلح و گفتگو را نمی‌فهمد و وجودش در منطقه مبتنی بر رعب و وحشت و نقض حقوق ساکنان منطقه است.

اعضای هیات فلسطینی نیز اعلام کردند: استواری سوریه در جنگ با تروریسم مورد حمایت برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، به تقویت استواری ملت فلسطین کمک کرد.

همچنین هیات فلسطینی از حمایت مستمر سوریه از مردم فلسطین و مقاومت تقدیر کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه همزمان با آتش بس در غزه

همزمان با آغاز اجرای توافق آتش‌بس در نوار غزه از بامداد امروز جمعه، کاخ سفید اعلام کرد وزیر امور خارجه ایالات متحده در روزهای آینده به خاورمیانه می‌آید.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور پس از اعلام آتش بس میان طرف‌های درگیر در غزه به منطقه می‌آید.

وی گفت، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس با بلینکن از سفر قریب الوقوع همتای آمریکایی خود به منطقه در روزهای آینده برای دیدار با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی استقبال کرد.

پرایس زمان دقیق این سفر را مشخص نکرد.

براساس گزارش ایسنا، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر با استقبال از توافق آتش بس گفت که این توافقنامه “یک فرصت واقعی” برای پیشروی به سوی دستیابی به صلح در خاورمیانه است.

آتش بس در غزه از ساعت دو بامداد امروز جمعه به وقت محلی با میانجیگری مصر و پس از ۱۱ روز درگیری نظامی در این شهر که شدیدترین درگیری از سال ۲۰۱۴ بود آغاز شد.

جشن فلسطینیان از غزه تا قدس

در پی اعلام آتش بس بین اسرائیل و حماس، فلسطینیان از غزه تا قدس به خیابان ها ریخته و پذیرش بی قید شرط آتش بس از سوی اسرائیل را جشن گرفتند.

به گزارش شفقنا، آتش بس در نوار غزه از ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی به مرحله اجرا درآمده است.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

و در پی اعلام آتش بس فلسطینیان در غزه و رام الله و قدس به خیابان‌ها آمده و به شادی پرداختند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی همزمان با اعلام آتش‌بس در غزه از سوی مصر گفت: مقاومت توانست دشمن صهیونیست و ارتش آن را در این جنگ تحقیر کند.

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

آخرین خبرها از تحولات غزه: از موافقت رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت با آتش بس تا جشن فلسطینی ها از غزه تا قدس، اذعان صهیونیست ها به شکست در برابر مقاومت و ادامه واکنش محافل جهانی به آتش بس

هاد اسلامی نیز اعلام کرد آتش‌بس دوجانبه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صیهونیستی از ساعت ۲ بامداد به وقت محلی اجرا شده است.

مصر نیز در بیانیه‌ای رسمی بر این آتش بس تاکید کرد.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی آتش بس بی قید و شرط را پذیرفت.

موافقت اسرائیل و مقاومت فلسطین با برقراری آتش‌بس

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در سرزمین های اشغالی موافقت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «اوفیر گندلمن»، سخنگوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعضای کابینه امنیتی این رژیم در یک جلسه سه ساعته که در واپسین ساعت شامگاه امروز (پنج شنبه) به پایان رسید، به اتفاق آرا پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در سرزمین های اشغالی و توقف تجاوز نظامی به نوار غزه را پذیرفتند.

گندلمن ضمن اعلام این که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بنا به توصیه همه فرماندهان دستگاه های امنیتی این رژیم از جمله روسای ستاد مشترک ارتش، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک)، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) و شورای امنیت داخلی، با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس دو جانبه با گروه های مقاومت فلسطینی کرده، خاطر نشان ساخت که توافق برقراری آتش بس بدون قید و شرط می باشد و زمان آغاز آن نیز به زودی مشخص خواهد شد.

در سوی مقابل، «طاهر النونو»، مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن تایید این که از سوی مسئولان مصری مطلع شدند که بر سر برقراری متقابل و همزمان آتش بس با رژیم صهیونیستی توافق شده، تاکید کرد که گروه های مقاومت فلسطینی تا زمانی که رژیم اشغالگر به توافق آتش بس پایبند باشد، بدان پایبند خواهند بود.

در همین حال، رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که آتش میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطینی راس ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی (۳:۳۰ بامداد به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

خبرگزاری «رویترز» نیز در این باره از یک مسئول در جنبش حماس نقل کرد که زمان آغاز برقراری آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، راس ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی خواهد بود.

ساعتی پس از آن نیز خبرگزاری دولتی «الشرق الاوسط» مصر (MENA) گزارش داد که با میانجی گری این کشور، بر سر برقراری آتش بس متقابل و همزمان در نوار غزه از ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت فلسطین، توافق به دست آمده است.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، دولت مصر دو هیئت امنیتی را به تل آویو و مناطق فلسطینی می فرستد تا اقدامات مربوط به برقراری آتش بس در نوار غزه و توافق بر سر اقدامات بعدی در راستای حفاظت از ثبات اوضاع به صورت پایدار را پیگیری کنند.

فرودگاه بن گوریون از بیم حملات مقاومت به طور کامل بسته شد

فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی امروز(پنج شنبه) در سایه جنگ غزه بسته شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که پروازهای فرودگاه بن گوریون به فرودگاه رامون در شمال ایلات منتقل شده است.

مقاومت فلسطین در همان روز اول نبرد شمشیر قدس، شهرک های غلاف غز، قدس، فرودگاه بن گوریون، تل آویو، بئرالسبع، اشدود، عسقلان را در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با دهها موشک و راکت هدف قرار داده بود.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و السیسی درباره توقف درگیری در فلسطین اشغالی

روسای جمهوری آمریکا و مصر دیدگاه های مختلف برای توقف خشونت و تشدید تنش در سرزمین های فلسطینی در سایه تحولات اخیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الغد» مصر، «بسام راضی»، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری کشورش یک تماس تلفنی از همتای آمریکایی خود «جو بایدن» دریافت کرده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا دعوت شد