ثبت بیشترین ریزش بورس در سال 1400و بازگشت به تیرماه 99


شاخص کل بورس امروز با ریزش 27 هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و 127 هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،در بازار امروز 13 نماد رشد بیش از سه درصد و 454 نماد افت بیش از سه درصد را تجربه کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه اول خردادماه با ریزش ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. این رقم حتی از کف شاخص کل در نیمه دوم سال ۹۹ پایین‌تر است. آخرین بار شاخص در بهمن‌ماه تا یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد ریزش داشت که این مرتبه رکورد بهمن‌ماه شکسته شد و شاخص بورس به تیرماه سال ۹۹ برگشت. امروز شاخص کل ۲.۳۹ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ شرایط به مراتب سخت‌تری را تجربه کردند. از جمله آن‌ها می‌توان به فملی، فارس، کگل، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا اشاره کرد که بیشترین تاثیر را بر ریزش شاخص گذاشتند.

ثبت بیشترین ریزش بورس در سال 1400و بازگشت به تیرماه 99

بیش از نصف معاملات امروز مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است. صندوق‌های درآمد ثابت کمند، امین یکم، کیان، پارند، افران و اعتماد امروز پرمعامله‌ترین نمادها بودند و هر کدام آنها به اندازه یک گروه بورسی سرمایه جذب کردند. دارا یکم امروز سقوط هفت درصدی و پالایش سقوط شش درصدی را پشت سر گذاشتند تا بدترین عملکرد روزانه در کارنامه‌شان ثبت شود. در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری مقاومت حقوقی‌های وپاسار، وملل و وپارس جواب داد و این سه نماد از کاهش قیمت سهام نجات پیدا کردند. دیگران از جمله وبصادر، وتجارت و وپست پنج درصد ارزش خود را در صف فروش از دست دادند. فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، شرکت‌های چند رشته‌ای صعنتی، سرمایه‌گذاری‌ها، فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی، عرضه برق و گاز، خرده فروشی، محصولات غذایی، حمل و نقل و خدمات فنی و مهندسی همگی دچار صف فروش بودند. شبصیر از شیمیایی‌ها، بپاس و ما از بیمه‌ها، وتوس و ثامید از انبوه‌سازی، واعتبار و معیار از سرمایه‌گذاری‌ها، ساوه از سیمان و تنوین از نهادهای مالی تنها نمادهای سبز در نقشه بازار امروز بودند.

شاخص کل بورس امروز با ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۸۹۷ واحد کاهش یافت و رقم ۳۹۲ هزار و ۸۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۲۵۵ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال انجام شد.

ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۲۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۳۲ میلیون و ۴۸۶ هزار برگه سهم به ارزش ۳۷ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)،‌ ‌پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)‌، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، قاسم ایران (قاسم)،‌ تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، پتروشیمی مارون (مارون)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


خودروسازان دیروز همگام با کلیت بازار سهام، سبز ماندند