سایت سنجش الکترونیکی فنی و حرفه‌ای خرمشهر راه‌اندازی شد


سایت سنجش الکترونیکی فنی و حرفه‌ای خرمشهر راه‌اندازی شد

آبادان - ایرنا - سایت سنجش الکترونیکی برخط آزمون فنی و حرفه‌ای خرمشهر به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان استانی و محلی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان روز شنبه در آیین افتتاح سالن سنجش الکترونیک فنی و حرفه ای خرمشهر اظهار داشت: سالن سنجش الکترونیک به صورت آنلاین ویژه شهرستان خرمشهر با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسید.

عبدالنبی سواعدی به برگزاری شورای مدیریت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: اتکا به منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی در تولید علم و فناوری نفش مهمی در دستیابی به چشم انداز توسه منطقه دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین توسعه دانش حرفه‌ای را مهم بیان کرد و گفت: دنیای امروز دنیای حرفه‌آموزی است و فراگیری یک حرفه از سوی دانش آموزان و دانشجویان بر همه چیز اولویت دارد.

محمد حیدری با بیان اینکه برای تقویت صنعت و تولید کشور نیاز به حرفه آموزی به صورت تخصصی داریم گفت: اگر یک آسیب شناسی از کارخانجات تولیدی و صنایع تولیدی داشته باشیم عاملی که باعث ورشکستگی کارخانجات و مازاد هزینه می‌شود وجود نیروهای غیرحرفه‌ای است که به مدیران این واحدها تحمیل می‌شوند.

وی یکی از عوامل برون رفت بیکاری در خرمشهر را آموزش مهارت آموزی بیان کرد و گفت: پرورش نیرو در بخش گردشگری علاوه بر تولید ثروت یک کار فرهنگی است.

حیدری گفت: انتظار داریم مرکز تربیت مربی دریایی کشور در شهرستان خرمشهر بر اساس قول مساعد رییس فنی و حرفه کشور عملیاتی و اجرا شود که تاسیس آن گام بلند در راستای تقویت و ترویج آموزش علم و دانش دریانوردی و دریایی در منطقه خواهد بود.

وی افزود: اشتغال در خرمشهر عمدتا متکی بر صید و صیادی، لنج داری و کشتی سازی است لذا تربیت نیرو در حوزه دریا و اقتصاد دریا ، تجهیزات و امکانات دریایی نقش مهمی در اشتغال در منطقه خواهد داشت.

امام جمعه خرمشهر نیز گفت: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم و جنگ اقتصادی مثل جنگ نظامی نیاز به آموزش دارد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند قطعا باید در زمینه آموزش و مهارت‌ آموزی سرمایه‌گذاری کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پایان مسابقات والیبال نونهالان دختران خوزستان