مدیرکل غله:خرید تضمینی 345 هزار تن گندم در استان مرکزی پیش بینی می‌شود


مدیرکل غله:خرید تضمینی 345 هزار تن گندم در استان مرکزی پیش بینی می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان آغاز شده و امسال طبق پیش بینی‌ها، 345 هزار تن گندم خریداری می‌شود.

«غلامرضا ملکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی از ابتدای خردادماه از شهرستان ساوه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از شهرستان ساوه استان مرکزی آغاز و تا یک ماه آینده در سراسر استان مرکزی انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در راستای تسهیل در ارایه خدمت به کشاورزان در این استان پیش بینی شده و در صورت نیاز آمادگی لازم برای افزایش تعداد این مراکز در شهرستان‌ها وجود دارد.

ملکی گفت: فایل کشاورزان برای پرداخت مطالبات به بانک ارسال و این اداره کل آمادگی لازم برای خرید محصول را دارد.

وی، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری را ۵۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته و امید است کشاورزان تحویل بهتری نسبت به سال گذشته داشته‌ باشند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: پارسال ۳۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از گندمکاران این استان خریداری شد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.


منتخب امروز


عکس تاسف آورترین عروس وداماد جهان ! / عروس مادرخوانده داماد بود !