بیش از یک تن مواد غذایی و بهداشتی در کیش معدوم شد


بیش از یک تن مواد غذایی و بهداشتی در کیش معدوم شد

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در نتیجه تلاش یک ماهه بازرسان این مرکز یک هزار و 51 کیلوگرم انواع مواد غذایی و لوازم بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

محمدرضا رضانیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی های صورت گرفته مقدار ۹۲۵ کیلو مواد غذایی و ۱۲۶کیلو لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی افزود: امسال با قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی هشت هزار و ۱۹۶ مورد بازرسی از اصناف جزیره صورت گرفته که سه هزار و ۲۸ مورد آن در اردیبهشت ماه انجام شده است.

رضانیا اضافه کرد: واحدهای مورد هدف بازرسی ۳۰ روز گذشته شامل یک هزار و ۸۰۱ مورد بازدید از اماکن عمومی ،۹۹۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۳۵مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: ۱۵۷مورد کلرسنجی ، ۳۱مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۲۲مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ، ۲۵مورد بازدید از مدارس، ۱۸ مورد نمونه برداری از نان ،۳۶مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۴۹۵ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۱ مورد گزارش مردمی دریافت و بررسی که شد افزود: از مجموع تعداد بازدیدها سه متخلف به دادگاهمعرفی و ۶ واحد نیز منجر به تعطیلی و پلمب شد.

رضانیا یادآور شد: اکنون وضعیت جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا نارنجی بوده لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند و شکایات خود در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی اصناف را با شماره های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع دهند.

هم اکنون ۱۲ بازرس مرکز سلامت به صورت شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف مختلف از جمله مراکز گردشگری، عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و هتل‌های این جزیره نظارت دارند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از چهار هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده و اکنون ۴۴ هزار نفر در آن زندگی می کنند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!