دانشنامه تاریخ اردبیل زیرچاپ رفت


دانشنامه تاریخ اردبیل زیرچاپ رفت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری اردبیل گفت: دانشنامه تاریخ اردبیل تدوین شده و هم‌اکنون توسط حوزه هنری استان به عنوان مرکز اجرای طرح زیرچاپ بوده و در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، سیدمهدی جوادی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پژوهش استان اردبیل با بیان اینکه اساتید برجسته و پژوهشگران تاریخ و ادبیات در نگارش این دانشنامه نقش مشارکت داشته‌اند، افزود: این دانشنامه تمام مناطق استان را دربر می‌گیرد و هم‌اکنون بخش اردبیل از آن زیرچاپ بوده و تالیف و تدوین بخش مغان و مشگین‌شهر مجموعه نیز به عنوان طرح پژوهشی استانداری در حال اجراست.

وی بیان کرد: این مجموعه از یک سو نسل جدید را به نسل‌های گذشته استان و کشور مرتبط می‌سازد و از سوی دیگر به عنوان شناسنامه تاریخی استان و یک اثرمرجع از پیش از تاریخ تاکنون از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان بویژه در صنعت گردشگری بشمار می‌رود.

جوادی همچنین از اجرای طرح‌های پژوهشی استانداری در قالب ۱۲ عنوان طرح سالانه و ۱۶ عنوان طرح ویژه کرونا خبرداد.

اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: افراد زیادی در توسعه و پیشرفت استان تاثیرگذار بوده‌اند و ذکر نام و اقدامات آن‌ها در این دانشنامه برای انتقال به نسل‌های آینده باید مورد توجه پژوهشگران باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش تیم تحقیقاتی و تدوین دانشنامه تاریخ اردبیل خواستار استفاده از نظرات و اطلاعات افراد مطلع و ریش‌سفیدان در تدوین دانشنامه تاریخ شهرستان‌های دیگر استان شد.

استاندار اردبیل در ادامه بر شروع اجرای طرح‌های پژوهشی مصوب سال جاری تاکید کرد و گفت: انجام مطالعات و تحقیقات در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضرورت دارد و باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه و محیط کار باید بیش از پیش تقویت شود و در این خصوص پژوهش و راهکارهای لازم استخراج شود، افزود: مراکز رشد در دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد ایجاد شده و این مراکز در سایر دانشگاه‌ها نیز باید توسعه یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جنگل‌های فندقلو به نام اردبیل ثبت شده است