ثبت نام طرح همسفر تا بهشت در دانشگاه‌های استان مرکزی آغاز شد


ثبت نام طرح  همسفر تا بهشت  در دانشگاه‌های استان مرکزی آغاز شد

دبیر استانی طرح همسفر بهشت از آغاز ثبت نام این طرح در دانشگاه های استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم، روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آستانه سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و تعیین اعضای شورای شهر هستیم که این دو مناسبت تکالیفی را به ذهن تداعی می کند.

وی افزود: امام مردم سالاری دینی را احیا کرد. در واقع در تاریخ ایران انتخاب سرنوشت و دموکراسی اصلا مطرح نبوده و امام راحل یکی از تحفه ها و هدیه هایی که برای ملت ایران به ارمغان آورد مردم سالاری دینی و اعطای حق مشارکت به مردم بود.

دبیر استانی طرح همسفر بهشت تصریح کرد: پرشورترین انتخابات در تاریخ معاصر متعلق به انقلاب اسلامی است و امیدواریم انتخابات پیش رو نیز یکی از برگ های زرین در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران باشد. رئیس جمهوری که می خواهد وارد عرصه شود باید ابتدا آسیب های اجتماعی را به عنوان اولویت مدنظر قرار دهد.

ایمانی مقدم اضافه کرد: ازدواج، مسکن، حاشیه نشینی، اشتغال و... از جمله اولویت های زندگی مردم است و جناح زدگی و اصولگرا و اصلاح طلب اهمیت ندارد بلکه مردمی بودن و داشتن برنامه برای رفع مشکلات از پیش پای مردم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق و کاهش نرخ باروری آسیب های فراوانی از جنبه های مختلف برای مردم خواهد داشت، لذا همه نخبگان و متولیان باید این اولویت ها را در حوزه کاری خود مد نظر قرار دهند. ازدواج آسان و به موقع و همسان گزینی نیز باید در اولویت باشد.

دبیر استانی طرح همسفر تا بهشت خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو معدود استان هایی است که خوابگاه متاهلی دانشجویی ندارد، اما ده‌ها خوابگاه خالی و بلا استفاده دارد و چندین بار در ۱۰ سال اخی این مهم در جلسات بیان شده است. خوابگاه متاهلی فواید زیادی برای دانشجویان متاهل دارد و نیاز است به این مهم بویژه از سوی خیرین توجه ویژه شود.

ایمانی مقدم اضافه کرد: طرحی با مشارکت سازمان های فرهنگی استان مبنی بر انجام کار عملیاتی در راستای تشویق دانشجویان به ازدواج به موقع و همسان گزینی در حال پیگیری است که امیدواریم بتوانیم با مستقر کردن مشاورین ازدواج این مهم را در استان اجرا و نرخ ازدواج را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: طیق بررسی های صورت گرفته میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی بسیار کم بوده و برای چندین سال این نرخ حدود ۵ تا ۷ درصد بوده است.

ایمانی مقدم افزود: برنامه "همسفر تا بهشت " هر ساله برای دانشجویان مدنظر قرار داشته که آموزش های لازم در این طرح به زوجین داده می شد و پس از تدریس و ارائه مشاوره دانشجویان با سفر به مشهد مقدس در کارگاه های متعدد مهارت های زندگی نیز شرکت می کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها لغو شد ولی امسال ثبت نام و برنامه‌های مربوط به این طرح انجام خواهد شد.

مدیر هماهنگی و ارتباطات و روابط استانی طرح همسفر تا بهشت نیز گفت: تلاش مجموعه در طرح "همسفر تا بهشت" یک نگاه آینده نگرانه برای ازدواج دانشجویی است، ۲۴ مین طرح ملی همسفر تا بهشت در کشور کلید خورده و به تبع آن در استان ها نیز اجرایی می‌شود. تلاش بر این است که اطلاع رسانی کافی در خصوص برگزاری این طرح از سوی دانشگاه‌ها انجام شود.

محسن سعیدی بیان کرد: در این طرح حداقل یکی از زوجین باید دانشجو باشند و تاریخ ازدواج آنها از یکم فروردین ۹۸ تا یکم شهریور ۱۴۰۰ باشد، این طرح تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به ترویج فرزندآوری، فرزند بیشتر زندگی بهتر، ازدواج آسان، درسنامه اخلاق و سبک زندکی و ... در این طرح ارائه خواهد شد. برگزاری جشنواره های فرهنگی و آموزشی در فضای حقیقی و مجازی، اجرای همایش با محتوای صیانت از خانواده و... نیز برای نخستین بار در این طرح پیش بینی شده است.

سعیدی اضافه کرد: زوجین می توانند در سامانه ezdevaj.nahad.ir ثبت نام کنند و اصلا نیاز به حضور در دانشگاه نیست و تمام مراحل ثبت نام در سایت انجام می شود. دراین دوره با توجه به شرایط کرونایی ۸۴ کاروان در سراسر کشور پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته افزایش جشمگیری داشته تا در این شرایط تمامی پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.

وی افزود: ثبت نام از روز گذشته آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان ها ادامه خواهد داشت.

سعیدی ادامه داد: تمامی هزینه های مربوط به این طرح به عهده ستاد طرح خواهد بود و رایزنی های مربوط به تامین هزینه رفت و آمد برای دانشجویان نیز در حال پیگیری است. تلاش بر این است که تمام مراحل اجرای طرح برای دانشجویان رایگان شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403