انتخاب موسسه آموزش عالی نبی اکرم به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه‌های غیرانتفاعی منطقه سه کشور


انتخاب موسسه آموزش عالی نبی اکرم به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه‌های غیرانتفاعی منطقه سه کشور

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز گفت: این موسسه در زمینه آموزش و تربیت رشته‌های هنری از جمله بازیگری و کارگردانی جزو سرآمدترین موسسات در شمالغرب کشور شناخته شده و باتوجه به فعالیت‌های چشمگیر خود در حوزه فرهنگی، به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه‌های غیرانتفاعی منطقه سه کشور از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات انتخاب شده است.

شیوا ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر دانشجو از این موسسه فارغ التحصیل شده است، گفت: دانشجویان ما دارای مهارت بالا بوده و می‌توانند به سرعت به بازار کار وارد شوند.

وی ادامه داد: موسسه آموزش عالی نبی اکرم در سال ۱۳۷۵ با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان موسسه آموزش عالی شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر دو هزار نفر دانشجو در ۵۷ رشته انسانی، هنر، مهندسی و علوم پایه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که موسسه آموزش نبی اکرم نه تنها در سطح شمالغرب، بلکه در سطح کشور نیز به عنوان بزرگترین موسسات آموزش عالی شناخته شده است، افزود: به اذعان معاون فرهنگی وزیر علوم، موسسه آموزش عالی نبی اکرم به عنوان یک واحد فرهنگی سرآمد مطرح شده و این امر انتظارات از این واحد را بالا برده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که پیشرفت یک کشور ارتباط مستقیمی با دانشجویان ماهر و متخصص آن کشور دارند، از این رو سیاست کلی این دانشگاه توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

وی با اشاره به این‌که این موسسه در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی را نیز در اولویت کاری خود قرار داده است، متذکر شد: در کنار برنامه جامع علمی، روی چشم انداز فرهنگی نیز متمرکز شده و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی‌های خاصی طراحی و اجرا می‌کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی نبی اکرم خاطرنشان کرد: تقویت مسوولیت پذیری و توانمندی اجتماعی و خودساخته بودن دانشجو پس از فارغ التحصیلی از جمله اهداف این موسسه بوده و ما به جد به دنبال آموزش و تربیت دانشجویانی هستیم که در جامعه کنشگر بوده و بتوانند بعد از فارغ التحصیلی نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: در این راستا با تشکیل تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری از دانشجویان حمایت کرده و نیز با تقبل تمامی هزینه‌ها آن‌ها را به جشنواره‌های ملی و بین المللی اعزام می کنیم.

وی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه‌ها و آینده سازان ایران عزیز هستند، بنابراین هر چه قدر روی اعتماد، خودپنداری و روحیه کاری دانشجویان سرمایه گذاری کنیم، شاهد کاهش بیکاری و ایده‌های جدید و نوآورانه در جامعه خواهیم بود.

ولایتی با بیان این‌که این دانشگاه با تشکیل دانشکده هنر، گامی بسیار موثری برداشته است، گفت: چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر پدس با توجه به شرایط کرونایی با همکاری معاونت اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین موسسه آموزش عالی نبی اکرم باتوجه به فعالیت‌های چشمگیر خود در حوزه فرهنگی، به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه‌های غیرانتفاعی منطقه سه کشور از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات انتخاب شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول