معرفی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز


معرفی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز

آیین تودیع و معارفه مدیران جدید و اسبق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با حضور «علیرضا حاتم زاده» معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ در این آئین ضمن قدردانی از زحمات «تقی غیاثی تبار»، «بهزاد غفاری» به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز معرفی شد.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور البرز را حائز ویژگی‌های خاص در حوزه تقسیم‌های کشوری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: البرز رتبه اول را در بحث مهاجرپذیری در کشور دارا است. نزدیک به ۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در البرز وجود دارد که از این تعداد، ۱۵۰ واحد آن برند ملی است که این امر نگاه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های فنی وحرفه ای در البرز را می‌طلبد.

«علیرضا حاتم‌زاده» به عملکرد مثبت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اشاره و خاطرنشان کرد: حتی در ایام کرونا البرز عملکرد و کارکرد مثبت و موثری داشته و اجازه نداده چرخ مهارت‌آموزی از حرکت بایستد؛ قطعا این مهم حاصل زحمات و تلاش کلیه کارکنان و مربیان توانمند آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تفاوت بین گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران با کشورهای توسعه یافته گفت: تفاوت مهم در نگاه سخت افزاری نیست بلکه توسعه اکوسیستم مهارتی است؛ یعنی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی که رقابت سالم برای ورود بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است. به تعبیری دیگر، حکمرانی محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبنای عملکرد آنها است و مرجع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشورهای توسعه یافته مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است نه ستاد و ادارات کل.

معاون آموزش سازمان افزود: تقاضا داریم این نگاه و رویکرد بین‌المللی که دولتها کار را به بخش خصوصی واگذار کنند در همه لایه‌های سازمان و البرز جاری شود. قطعا این رویکرد باعث خواهد شد تا انتظاراتی که از نظام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای داریم برآورده شود.

حاتم‌زاده با بیان اینکه فضای نقد و نقدپذیری در سطح اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایجاد شده و باید توسعه یابد، خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود استان از جمله نخبگان مهارتی جهت تبیین نقشه راه و برنامه مدون کوتاه مدت و بلند مدت شد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات غیاثی تبار در طول تصدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز و تبریک انتصاب غفاری به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: نیروهای خوبی در البرز به لحاظ فکری، اجرایی و دانش فنی وجود دارد و این وظیفه و رسالت مدیرکل است که نگاه مسئله محوری، مسئله‌یابی و حل مشکل را مبنای کار قرار داده و از رفیت‌های استان به نحو مطلوب استفاده نماید.

شایان ذکر است این آئین با حضور «رضا نصری» مدیرکل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، رؤسای انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان، معاونین، رؤسای مراکز و ادارات و کارشناسان برگزار شد.

48

کد خبر 1520688

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نشست صمیمی رئیس پلیس استان همدان با خبرنگاران