2 خیر یزدی 122 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند


2 خیر یزدی 122 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: 2 فرد نیکوکار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی 122 میلیون تومان به این نهاد کمک کردند.

سید مسعود عظیمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد خدمت به خانواده مددجویان، خشنودی خدا و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از اهداف خود ذکر کردند.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان آمادگی جذب کمک‌های افراد نیکوکار را در جریان برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد که می‌توانند برای آزادی مددجویان زیرپوشش همکاری داشته باشند.

به گفته این مسوول، خیران کمک‌های خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، شماره کارت های مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* به حساب ستاد دیه واریز کنند.

عظیمی از عموم خیران، تشکل‌های مردمی و هیات‌ها، هنرمندان، ورزشکاران و مسوولان تقاضا کرد همانند گدشته با همدلی در کنار ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرام غیرعمد مشارکت داشته باشند.

سال ۱۳۹۹ با همکاری مردم و خیران ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با ۱۱ میلیارد تومان کمک در استان یزد آزاد شدند.

همچنین بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد تعداد مددجویان زندانی استان را سه هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۶۸.۲ درصد این افراد متاهل هستند.

حسین سبزواری افزود: ۹۶.۶ درصد زندانیان، مرد و بقیه زن هستند که ۶۰.۹ درصد آنها بومی و ۲۸.۴ درصد غیربومی و ۱۰.۷ درصد هم اتباع بیگانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مددجویان در گروه سنی زیر ۴۰ سال هستند؛ ۶۰.۳ درصد جرم زندانیان در رابطه با مواد مخدر و بعد از آن سرقت با ۲۰.۱ درصد است.

مدیرکل زندان‌های یزد تعداد زندانیان جرایم غیرعمدمالی استان را ۱۲۵ نفر بیان کرد و گفت: هشت نفر زن و بقیه مرد هستند و عمده این افراد بدهکاران دیه شامل کارگاهی و تصادفات رانندگی، مهریه و نفقه هستند و حدود ۱۰۰ نفر از این مددجویان زندانی به دلیل مسایل حقوقی و مالی در زندان بسر می برند.

وی یادآور شد: در زندان های استان بیشتر بدهی زندانیان جرایم غیرعمد بالای ۵۰ میلیون تومان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!