تیم‌های ملی فوتبال ناشنوایان ایران و مالزی به تساوی رضایت دادند


تیم‌های ملی فوتبال ناشنوایان ایران و مالزی به تساوی رضایت دادند

کیش - ایرنا - تیم‌های ملی فوتبال ناشنوایان ایران و مالزی در مصاف 90 دقیقه ای نخستین مسابقه رقابت‌های انتخابی آسیا و اقیانوسیه به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی ایران و مالزی ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه در زمین چمن شماره ۱ المپیک جزیره کیش به مصاف هم رفتند و در دقیقه ۱۶ نیمه اول این دیدار ابتدا محمدالمحمد یار شماره هشت تیم مالزی موفق شد از فرصت خطای بازیکنان ایران استفاده و دروازه را باز کند.
اما ملی پوشان ایران در کوتاه ترین زمان با یک ضد حمله توانستند نتیجه بازی را با گل علی زینالوند یار شماره پنج در دقیقه ۱۸ به تساوی بکشانند و هر کدام یک امتیازی شوند.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان مسابقه این دیدار را نفس گیر اعلام کرد و گفت ایران به بازی کاملا مسلط بود و تنها با یک اشتباه اولین گل بازی را خوردیم و پس از چند دقیقه آن را جبران کردیم.

محمدحسین ضائی با بیان اینکه گرما و شرجی بوون هوا از جمله دلایل افت تیم بود گفت: بازی بعدی که با عراق برگزار می شود تلاشمان برد است تا بتوانیم با کسب سه امتیاز دیگر یکی از مدعیان کسب جواز حضور در المپیک باشیم.
تیم های ملی ازبکستان و کره جنوبی نیز که همزمان در زمین شماره ۲ المپیک به مصاف هم رفته بودند و ملی پوشان ازبک توانستد در یک بازی پر گل چهار بر هیچ رقیب خود را زمین گیر کرده و سه امتیاز بازی را از آن خود کنند.

رقابت های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و آقیانوسیه امروز چهارشنبه ۱۸ عصر با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش آغاز شد.
هفت تیم حاضر در این رقابت ها در قالب ۲ گروه به صورت ضربدری برای کسب جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ به مصاف هم می روند که در گروه A این مسابقات ایران، عراق و مالزی و در گروه B نیز تیم های ملی کره جنوبی، تایلند، ازبکستان و افغانستان همگروه هستند.
تیم های اول تا چهار به صورت همزمان در ۲۲ خرداد برای کسب مقام قهرمانی و رده بندی با هم رقابت خواهند کرد و چهار تیم برتر این مسابقات در نهایت جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ناشنوایان جهان را دریافت می کنند.
کیش دارای ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.
هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.
جزیره کیش هم اکنون ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.




30درصد تنوع گونه‌ پرندگان کشور در کیش جای گرفته است