نقش آفرینی ملت در تعیین سرنوشت کشور از تاکیدات امام راحل است


نقش آفرینی ملت در تعیین سرنوشت کشور از تاکیدات امام راحل است

کیش - ایرنا - امام جمعه اهل سنت کیش گفت: نقش آفرینی ملت در تعیین سرنوشت کشور و تشکلی نظام و دولتی مردمی همواره از تاکیدات امام راحل بود.

شیخ یعقوب شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: این اتفاق غمی بزرگ در دل مردم ایران است و همواره در یاد و خاطره ملت انقلابی جمهوری اسلامی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: رها کردن مردم ایران از دامان ظلم و ستم، اعطای نقش به مردم در مدیریت و تعیین و سرنوشت کشور، دلسوزی و مهربانی نسبت به ستم دیدگان ایران و جهان و از جمله ویژگی های بارز امام راحل است و به واسطه همین ویژگی ها باشد که ایشان نه تنها بین مردم ایران بلکه بسیاری دیگر از جهانیان دیگر نیز عزیز شمرده شود.

امام جمعه اهل سنت کیش یادآور شد: تعیین سرنوشت کشور به دست خود مردم با استفاده از مردم سالاری دینی ویژگی است که امام راحل با اتکا به آن توانست از بدو تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت انقلابی را در این مسیر قرار دارد.

وی افزود: مردم انقلابی ایران نیز تا کنون توانسته اند با حضور به موقع خود در انتخابات مختلف به این خواسته که اصل دموکراسی مردم سالاری دینی در جامعه است را جامه عمل بپوشانند.

شیخ شمس گفت: در سال جاری نیز انتظار می رود مردم ایران با اتحاد و وحدت مثال زدنی که از تاثیرات رهبری امام خمینی در جامعه و خلف صالح وی رهبر معظم انقلاب است نیز در انتخابات پیش رو مشارکتی آگاهانه داشته و مجددا با آرمان های بنیان گذر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ و ۱۵خرداد هم سالروز قیام مردم ایران علیه نظام ستم شاهی در سال ۱۳۴۲ است .




غم سنگین سردار سلیمانی در فضای نماز جمعه کیش