2میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مرکز تخصصی بومگردی زابل اختصاص یافت


2میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مرکز تخصصی بومگردی زابل اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیارد تومان اعتبار به منظور ساخت و راه اندازی مرکز تخصصی و گردشگری شهرستان زابل اختصاص یافت. 

مهرداد عرب‌اول عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری زابل در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان نیازمند ایجاد مراکز مهارتی و آموزشی برای ایجاد اشتغال پایدار است این میزان اعتبار برای مرکز بومگردی و گردشگری زابل تخصیص یافته است.

وی گفت: بومگردی با اهداف چند جانبه یعنی حفاظت از محیط زیست، احترام به جوامع محلی و ارتقای مولفه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه میزبان ایجاد می شود که این اهداف همخوان با مفهوم توسعه پایدار است.

رییس کمیسیون بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: وجود مراکز آموزشی و مهارتی بومگردی و گردشگری در منطقه سیستان بسیار حایز اهمیت است زیرا علاوه برجذب گردشگر به آموزش مهارت نیز می پردازد بطوریکه هر جوان جویای شغل با حضور در این مراکز به راحتی به اشتغال پایدار خواهد رسید.

حسینعلی شهریاری افزود: بارها در مجلس به موضوع توسعه آمایش منطقه پرداخته ایم و هم اینک نیز با چنین طرح هایی که باعث توسعه منطقه شود موافق و حمایت ویژه ای از آنها می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: بر اساس طرح آمایش سرزمین در استان گردشگری تلفیقی از اشتغال پایدار محسوب می شود و راه اندازی مرکز تخصصی بومگردی و گردشگری در سیستان علاوه بر ایجاد اشتغال، در جهت رفع ناپایداری ها و پیشرفت به سوی توسعه پایدار گردشگری و حفظ ارزش های محیط طبیعی و فرهنگی تاثیرگذاراست.

خداداد اولیایی خواستار راه اندازی و تجهیز هرچه سریعتر مرکز تخصصی بومگردی و گردشگری در زابل شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟