امام‌جمعه کرمان: 28خرداد همه نگاهها به دیار سردار سلیمانی معطوف می‌شود


امام‌جمعه کرمان: 28خرداد همه نگاهها به دیار سردار سلیمانی معطوف می‌شود

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در 28 خرداد امسال روز انتخابات آزمون بزرگی را پیش روی داریم این موضوع به دلیل وجود سردار سلیمانی در کرمان دوچندان می‌شود و همه نگاه ها به استان و دیار سردار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، شامگاه سه شنبه در گردهمایی فصلی کمیته های امداد امام خمینی (ره)کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد اظهارداشت: گرچه باید به مسایل معیشتی مردم توجه خاص داشت ولی مساله مهم این روزها انتخابات ۲۸ خرداد ایران است زیرا ایران ام القری جهان اسلام و فرمانده جبهه مقاومت است و انتخابات آن هم باید در ۲ محور از همه سر باشد .

وی ادامه داد: بنابراین همه نگاه ها به اینجا است؛ اولین محور مشارکت جدی و حداکثری است به خصوص استان کرمان که به دلیل وجود شهید نازنین سردار سلیمانی بیشتر در چشم ها است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه محور دوم انتخاب اصلح است، اظهار داشت: نکته سوم اینکه ما از اول انقلاب تاکنون با سه تیپ انتخابات مواجه بودیم؛ یک تیپ انتخابات در اوایل انقلاب تا چند دولت، مردم به شخص رای می دادند و مهم نبود جناح آن چیست لذا انتخابات آن زمان ساده بود و ساده ترین انتخابات بود زیرا اشخاص کاملاً سرشناس بودند و مردم زیاد گیر نبودند که به چه کسی رای بدهند و راحت رای می دادند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: از یک جایی مدل انتخابات عوض شد و جناح ها روی کار آمدند و یکی دوتا دولت هم جناحی شکل گرفتند یعنی مردم به جناح رای دادند و اصلاً کار نداشتند شخصیت چه کسی است که در جناح قرار دارد؟ و می گفتند ما به این جناح رای می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: الان در شرایطی هستیم که شرایط دیگر و جدید است و مردم به برنامه ها و گفتمان ها رای می دهند و مردم نگاه می کنند ببینند چه کسی مشکلشان را بهتر حل کرده و چه کسی توان دارد مشکل کشور را حل کند؟ و کدام طرح و برنامه برای نجات کشور، برنامه جدی است؟ و الان در مرحله ای هستیم که اکثریت آرا را این مورد به خود اختصاص می دهد و به همین دلیل مناظره ها خیلی سرنوشت ساز است زیرا بیشتر رای ها در این قرار می گیرد لذا انتخابات الان سخت تر است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: وقتی می بینید یک برنامه هایی مورد استقبال قرار می گیرد و کسی برنامه ای ارائه می دهد که اصلاً فکرش را هم نمی کردیم آن زمان چون این نگاه در انتخابات خیلی تاثیر دارد، ممکن است آن انتخاب اصلح تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی گفت: آخرین نکته اینکه دولت هم به معنی عام و هم به معنی خاص، هرچه اعتمادش به درون کشور بیشتر و هرچه امیدش از خارج از کشور قطع شود و هرچه نسبت به ظرفیت های داخل کشور توجه کند، این دولت موفق تر است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرمایند«اگر می خواهید تغییر، تحول و پیشرفت کنید، اول از خود و درون خود آغاز کنید» گفت :مردم سرنوشتشان دست خودشان است و خودشان نیز باید سرنوشت را رقم بزنند.

وی ادامه داد: وقتی در درون انقلاب اتفاق افتاد، بیرون بالاجبار مجبور است تحت تاثیر شما قرار بگیرد و شرایط را برای شما فراهم کند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان در روز ۲۸خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف 30 میلیارد ریال داروی احتکار شده در کرمان