انتخابات، عرصه رقابت های همراه با رفاقت، سالم و آبرومند است


انتخابات، عرصه رقابت های همراه با رفاقت، سالم و آبرومند است

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که انتخابات، عرصه رقابت سالم و آبرومند است، گفت: ممکن است اعتراضاتی به مشکلات و وضعیت موجود وجود داشته باشد اما هر فردی در هر موقعیتی که در این عرصه قرار می‌گیرد باید بر مبنای رقابت همراه با رفاقت حرکت کند.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد شامگاه یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان با مسئولان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری افزود: در تبلیغات انتخاباتی تبیین توانمندی فرد و نقد منصفانه و اخلاق مدار با حفظ حیثیت نامزدها از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا روابط منصفانه اخلاق مدار محقق شود.
وی با اشاره به این مطلب که برگزاری نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان با مسئولان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری به منظور برقراری ارتباط بیشتر با این مجموعه ها برای پیگیری و حل مشکلات احتمالی در آینده است، تاکید کرد: درصورتی که ستادهای انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در سطح کشور همکاری لازم را داشته باشند و قانون محوری را در دستور کار تبلیغات انتخاباتی خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها در شیوه تبلیغات الگو و مرجع هستند و هواداران و اعضای ستادها با تبعیت از روسای ستادهای داوطلبان حرکت می کنند و در صورتی که مدیران با آرامش و طمانینه در چارچوب قانونی حرکت کنند، از بروز رفتارهای مجرمانه و تخلفات انتخاباتی پیشگیری خواهد شد.
موحد ضمن تاکید بر قانون محوری، احترام به رقبای انتخاباتی و حفظ حرمت، کرامت و حیثیت نامزدها، گفت: فضای تبلیغات انتخاباتی، فضای کینه توزی نیست و فضایی است که با بهره گیری از آن می توان برای ارتقای فرهنگ سیاسی و فرهنگ انتخاباتی در کشور استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در فرصت تبلیغات انتخاباتی باید تمرین رقابت همراه با رفاقت صورت پذیرد و از کینه توزی و ایجاد خصومت جلوگیری کند، گفت: هرگونه اقدام خلاف قانون در تبلیغات انتخاباتی، وحدت و انسجام ملی ما را دچار خدشه می کند.
رییس‌کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که انتخابات باید منشا وحدت ملی باشد، تاکید کرد: هر انتخاباتی در کشور برگزار می شود برای بهبود وضعیت کشور است تا مدیران جدید باایجاد تحول و تغییر گامی رو به جلو بردارند.
موحد ادامه داد: انتخابات باید نقطه امید مردم باشد و مردم امید داشته باشند که با برگزاری انتخابات یک مدیر توانمند انتخاب می شود که کشور را به جلو حرکت خواهد داد.
وی ضمن اشاره به اینکه امید آفرینی باید اولویت موردنظر در تبلیغات انتخاباتی باشد، تاکید کرد: روحیه امید بخشی و امید آفرینی باید در تمامی لایه های اجتماعی و انتخاباتی شکل گیرد.
رییس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: تریبون های مورد استفاده از فضای انتخاباتی باید مسائل ملی را مد نظر قرار داده و از طرح مسائل گروهی، حزبی، فردی جلوگیری شود.
موحد با اشاره به وجود قومیت های مختلف در سطح استان کرمان و در سطح کشور، خاطرنشان کرد: رقابت های انتخاباتی نباید منجر به ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای شود زیرا بروز چنین مواردی، امنیت کشور را به خطر می اندازد.
وی یادآور شد: متاسفانه در گفتمان ها و تبلیغات انتخاباتی در سطح کشوری و استانی شاهد فاصله گرفتن اظهارات برخی نامزدها از منافع عمومی هستیم و مردم دارند احساس خطر می کنند و امیدواریم در تداوم برنامه های تبلیغاتی شاهد تغییر گفتمان ها و ادبیات ها باشیم.
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: انتظار می رود که نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها گفتمان کریمانه و فاخر و ادبیات ارزشمندی را به کار گیرند زیرا اگر به سمت بداخلاقی حرکت کنیم نتایج خسارت بار آن در آینده گریبانگیر فرزندانمان خواهد شد.
موحد بر پرهیز از سیاه نمایی ها و بزرگنمایی ها تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات بسیاری از مشکلات موجود را بزرگتر از حد معمول مطرح می کنیم ودر این رابطه باید توجه داشت که گفتن واقعیت ها کار بسیار خوبی است اما نباید با بزرگنمایی این مشکلات، باری بر دوش مردم ایجاد کرد.
وی اظهارداشت: تسری ناکارآمدی مدیران به کلیت نظام جفا است و در این رابطه باید هوشیار باشیم و هوشمندانه مدیریت کنیم.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر نظارت جدی بر فعالیت اعضای ستادها تاکید کرد و گفت: نظارت روسای ستادهای انتخاباتی بر زیرمجموعه ها باید به شکلی دنبال شود که از نشر اطلاعات محرمانه جلوگیری شود زیرا دشمنان به دنبال نقاط شکست و ضعف هستند تا از همین مسیر ضربه وارد کنند.
موحد افزود: روسای ستادهای انتخاباتی باید مراقبت کنند که اراذل و اوباش با ورود به ستادهای انتخاباتی و سوء استفاده از فضای انتخاباتی برای مردم مشکل ایجاد نکنند زیرا در نهایت اقدامات این افراد به نام نامزدهای مربوطه تمام می شود.
وی بیان کرد: تاکید قوه قضاییه بر قانونمداری و اخلاق محوری است و افرادی که در ستادهای تبلیغات انتخاباتی مسئولیت دارند باید تلاش کنند که کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدارک لازم جهت شرکت در انتخابات ایرانیان خارج از کشور