با استقبال حداکثری از پیکاپ ها و کراس اوورها در آمریکا، فروش سدان ها کاهش یافته است. خودروسازانی همچون فورد اقدام به حذف سدان ها از سبد محصولات خود کرده است و شاید یکی از بزرگترین خودروسازان ژاپنی نیز چنین اقدامی را انجام دهد. نشریه نیکی میگوید نیسان توسعه تمامی سدان های خود را متوقف خواهد کرد چراکه شاسی بلندها و کراس اوورها در بازار داخلی ژاپن محبوبیت بالاتری دارند. این رسانه مدعی شده به اطلاعاتی از تأمینکنندگان بزرگ دست یافته است. البته نیسان از پاسخ به این خبرها خودداری کرده است.
توقف توسعه سدان ها توسط نیسان امری منطقی است. این حرکت به ژاپنیها اجازه خواهد داد تا همکاری نزدیکتری با دیگر اعضای اتحاد یعنی رنو و میتسوبیشی داشته و سرمایه بیشتری را صرف شاسی بلندهای محبوبتر و خودروهای الکتریکی کنند. البته نباید فکر کرد سدان های محبوبی همچون نیسان آلتیما ۲۰۲۱ بهطور ناگهانی از بازار خداحافظی خواهند کرد.
این اخبار بهطور خاص به بازار ژاپن اشاره کردهاند و بنابراین سدان هایی همچون آلتیما، ماکسیما، سنترا و ورسا همچنان در بازار آمریکا عرضه خواهند شد. در واقع تنها ۴ سدان نیسان در ژاپن تحت تأثیر این تصمیم احتمالی قرار میگیرند. این خودروها شامل سلفی (نسل پیشین سنترا)، فوگا (اینفینیتی Q70 اسبق)، سیما (اینفینیتی Q70L هیبرید اسبق) و اسکای لاین (اینفینیتی Q50 2021 بازار آمریکا) هستند.
نیسان از سال ۱۹۵۷ تاکنون به ساخت اسکای لاین مشغول است و این نام گل سرسبد محصولات پرفورمنس این شرکت به ویژه GT-R بوده است. اگرچه راه GT-R از اسکای لاین جدا شده اما قطعاً حذف این نام ناراحت کننده خواهد بود. شاید نیسان روش میتسوبیشی درباره اکلیپس را انتخاب کرده و نام اسکای لاین را با تولید یک کراس اوور احیا کند.
اگر اسکای لاین بازنشسته شود مشخص نیست که سرنوشت اینفینیتی Q50 چه خواهد بود. این خودرو سال پیش فروش ۱۶۵۳۳ دستگاهی داشته و بنابراین استقبال چندانی از آن به عمل نیامده است؛ اما درباره سدان های نیسان در آمریکا باید گفت این شرکت قبلاً اعتقاد خود به این دست از خودروها را ابراز کرده و گفته که خریداران جوانتر بازار سدان ها را احیا خواهند کرد.