همه برای ایرانی سربلند آمدند


همه برای ایرانی سربلند آمدند

ارومیه- ایرنا- برخلاف دوره‌های گذشته در دقایق اولیه آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها در ارومیه، شاهد حضور چشم گیر مردم در پای صندوق‌های رای بودیم که نشان از یک مشارکت بالای انتخاباتی دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همزمان با سراسر کشور از ساعاتی پیش در آذربایجان غربی هم آغاز شده است.

نکته جالب این دوره از انتخابات حضور حضور چشم گیر رای اولی ها در پای صندوق‌های رای بود؛ عملی که نشان می دهد با وجود تمامی سم پاشی‌های دشمنان در شبکه‌های اجتماعی، نتوانسته تا رای اولی‌های ایرانی را نسبت به آینده خود بی تفاوت کند.

اینکه نسل جوان در برابر فشارهای رسانه‌ای خارجی مقاومت کرده و تا به این اندازه نسبت به آینده کشور خود حساس است، نشان می دهد که نتیجه انتخابات هرچه باشد، آینده‌ای درخشان در انتظار کشور می‌باشد.

به یکی از شعب اخذ رای می‌رسم؛ تشکیل صف‌های طولانی آن‌هم فقط دقایقی پس از آغاز انتخابات برایم خیلی جالب است؛ راستش را بخواهیم هیچکس این میزان استقبال برای حضور در پای صندوق‌های رای را پیش‌بینی نمی‌کرد.

نگاهم به یک قطع نخاعی که روی ویلچر در صف ایستاده، جلب می‌شود؛ نزدیکش می‌شوم؛ جلوی آفتاب و پابه پای سایرین در صف ایستاده است؛ از همراهش می‌پرسم که چرا در سایه منتظر نمی‌شوند تا نوبت رای آنها برسد؛ پاسخ جالبی می‌دهد؛ می‌گوید آن فردی که روی ویلچر نشسته پدرش هست؛ ادامه می‌دهد که چند دفعه‌ای اصرار کرده که تا فرا رسیدن نوبت‌شان زیر سایه منتظر باشند ولی می‌گوید پدرش مصررانه معتقد است که باید در صف ایستاد و با همین صف‌ها نشان داد که مردم ایران به نظام اسلامی پایبندند.

لحظاتی عرق سردی بر پیشانی‌ام می‌نشیند؛ این مردم با این همه هجمه و فشار در شبکه‌های اجتماعی هنوز هم بر آرمان‌های انقلاب و راهی که سردار دل‌ها رفت، ایمان دارند؛ دیگر نیازی به ماندن در این محل اخذ رای نیست؛ همین یکی شاید به اندازه یک کتاب کفایت می‌کند.

سر راهم به محلی می‌رسم که چند رای اولی تجمع کرده‌اند؛ آرام نزدیکشان می‌شوم؛ ذوق زدگی را از چهره شادشان می‌توان به وضوح دید؛ ناخواسته مهمان حرف‌هایشان می‌شوم؛ در مورد لیست بندی شوراها در حال رسیدن به یک جمع بندی هستند ولی در بحث انتخابات ریاست جمهوری گویا تصمیم خود را گرفته‌اند.

اینکه چند جوان ۱۸ ساله به این اندازه ریز به بحث جزئیات یک انتخاب خوب پرداخته و در کنش به یک انتخاب آگاهانه هستند نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی توانسته سواد سیاسی را در نسل جوان نشر ندهد و ریشه‌های جمهوریت را در آینده این کشور تقویت کند.

نزدیک پیرزنی چادری می‌شوم؛ شناسنامه‌اش از نوع قدیمی است؛ با غرور خاصی آن را نشانم می‌دهد؛ تقریبا تمامی جای مهرهای انتخابات پر شده است؛ نزدیک ۸۷ سال سن دارد؛ به او نزدیک می‌شوم و آرام می‌پرسم که مادر جان با این سن و سال سختت نیست که برای انتخابات آماده‌ای؟ پاسخش شاید از هر موشک و خمپاره‌ای اثرگذارتر باشد؛ می‌گوید به امام (ره) قول دادم که همیشه در انتخابات حاضر باشم.

به اطرافم نگاه می‌کنم از چادری تا مانتویی گرفته از پیر تا جوان و از دکتر و مهندس تا بی سوادش امروز نسبت به آینده این کشور بی تفاوت نیستند و همگی با هم برای ایرانی سربلند پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

به گزارش ایرنا، به نظر می رسد با این حضور پرشور، ادامه انتخابات تا ساعات شب با شور بیشتری ادامه یابد و شهروندان یکی پس از دیگری با رعایت پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های رای حاضر شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقوع سیلاب در شهر دیزج خوی