13 درصد مراجعین سامانه تصمیم بهزیستی زنجان به زندگی مشترک برگشتند


13 درصد مراجعین سامانه تصمیم بهزیستی زنجان به زندگی مشترک برگشتند

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی زنجان گفت: سامانه تصمیم بهزیستی در چهار شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره راه اندازی شده است و خوشبختانه سال گذشته بیش از 13 درصد از مراجعین سامانه به سازش رسیده اند و به زندگی مشترک برگشته اند.

سکینه بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته حدود چهار هزار زوج متقاضی طلاق در مراکز کاهش طلاق پذیرش شدند که از این تعداد بیش از سه هزار زوج پس از مداخلات روان شناختی مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تعیین تکلیف شده و ۳۷۶ زوج به سازش قطعی رسیدند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ هزارو ۴۲۳ جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق اضافه کرد: طی مدت یاد شده برای بیش از ۶۰۰ متقاضی طلاق یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ جهت دریافت خدمات مشاوره و روان شناختی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارائه شد.

سرپرست معاونت پیشگیری با بیان اینکه بطور میانگین روزانه ۱۵ زوج در سامانه تصمیم ثبت نام می کنند ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزارو ۷۰۰ زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم به آدرس http://zaman.behzisti.net ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه کل فرآیند نوبت گیری، ارجاع و پاسخ دهی مراکز مشاوره اینترنتی است، گفت: متقاضیان پس از ثبت نام با تعیین وقت قبلی که توسط سامانه به آن‌ها نوبت داده می‌شود، در تاریخ مقرر به مرکزجامع مراقبت از خانواده مراجعه کنند.

بیگلری خاطرنشان کرد: زوجین متقاضی طلاق بعد از حضور در جلسه غربالگری (ارزیابی چند بعدی تشخیصی روانی اجتماعی) شرکت کرده و اگر توافقی صورت نگرفت، به یکی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی، پس از برگزاری چهار جلسه مشاوره روان شناختی و مددکاری، پس از طی مدت ۴۵ روز، نتیجه مشاوره به بهزیستی ارائه می‌شود ودر صورت عدم سازش، پرونده به دفتر خدمات الکترونیک قضائی ارسال می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم