تیم شمس آذر قزوین از ادعای صعود تا رضایت به بقا


تیم شمس آذر قزوین از ادعای صعود تا رضایت به بقا

قزوین – ایرنا - تیم شمس آذر قزوین که با بودجه مطلوب در لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای صعود بسته شده بود در نهایت به دلیل مشکلات مدیریتی و ضعف عملکردی به بقا در لیگ فعلی رضایت داده است.

به گزارش ایرنا، به رغم اینکه استان قزوین در بسیاری از ورزش های انفرادی نظیر کاراته، سنگنوردی، جودو، تنیس روی میز، ورزش های رزمی و تکواندو از مدعیان بوده و قهرمانان و ورزشکاران به نامی را در سطح جهانی معرفی کرده ولی در رشته های توپی و گروهی از قبیل فوتبال کارنامه موفقی ارایه نکرده است.

تیم شمس آذر قزوین که در سال های ۹۱-۹۲ با نام باشگاه فرهنگی، ورزشی کاسپین قزوین فعالیت خود را در لیگ دسته دوم فوتبال کشور آغاز کرد طی این سالها با وجود تمامی بودجه ها و هزینه های صورت گرفته نتوانسته است نتیجه مطلوب هواداران و مدیران باشگاه که صعود به لیگ بالاتر بوده است را کسب کند.

در فصل جاری فوتبال اتفاق خوبی که برای این تیم افتاد ورود یک سرمایه گذار بخش خصوصی به نام شمس آذر برای حمایت از این تیم و اختصاص بودجه برای آن بود که موجب شد بسیاری از هواداران و حتی کادر مدیریتی باشگاه نیز صعود آن را به لیگ برتر قطعی بدانند.

این درحالی است که بعد از گذشت ۲۴ هفته از مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور مشخص شد این تیم برای صعود به لیگ برتر کارزار سخت و دشواری را پیش رو دارد و اگر در یک بازی باقی مانده دست نجنباند باید فصل آینده دست کم در لیگ فعلی بازی کند.

به گفته کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال استان، ناکامی این تیم در فصل های گذشته به بودجه ضعیف و تاخیر در بسته شدن تیم مربوط می شد ولی در این فصل، ضعف در کادر مدیریتی مهمترین دلیل شکست های سریالی تیم بود.

هدایت تیم فوتبال شمس آذر در آغاز فصل بر عهده یوسف بخشی زاده بود که این مربی با کسب نتایج ضعیف در هفته بیستم از سمت خود برکنار و هدایت این تیم تا پایان فصل به پژواک کرم پور سپرده شد.

خوشبختانه بخت و اقبال با شمس آذر همراه بود و هفته گذشته رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلف انتسابی به باشگاه نفت امیدیه مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز در بازی مقابل تیم‌های شاکی از جمله شمس آذر قزوین به داد این تیم رسید و موجب شد ۶ امتیاز به حساب شمس آذر واریز شود.

با این تغییر نفت امیدیه به لیگ دسته سوم سقوط کرد و شمس آذر قزوین با رسیدن به رده هفتم جدول همچنان شانس حضور در پلی آف را دارد.

خبرنگار ایرنا برای بررسی و ارزیابی عملکرد این تیم با چندتن از مربیان و مسوولان فوتبال استان گفت و گو کرده است.

تیم شمس آذر هنوز برای صعود وقت دارد

یکی از مربیان فوتبال استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: باشگاه شمس آذر یک باشگاه نوپا در فوتبال قزوین است و بعد از کاسپین، جور این تیم را در سطح فوتبال کشور کشید و اگر شمس آذر در آن مقطع برای حمایت از این باشگاه، ورود نمی کرد امروز ما در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هم نبودیم.

صادق افشار گفت: ما متاسفانه هیچ پولی برای اعزام بازیکنان تیم به مسابقات و تامین هزینه های سفر در لیگ امید و بزرگسالان نداشتیم و ورود شمس آذر به عنوان حامی مالی این باشگاه در وضعیت اقتصادی کنونی یک هدیه به فوتبال استان بود.

وی اضافه کرد: باشگاه شمس آذر تکمیل آکادمی فوتبال استان را برعهده گرفته است که حدود ۱۵ سال بلاتکلیف بود و اینها همه از مزایای ورود این سرمایه گذار بخش خصوصی به فوتبال استان است.

تیم شمس آذر قزوین از ادعای صعود تا رضایت به بقا

افشار گفت: امروزه هرکسی نمی تواند در لیگ کشور تیمداری کند چون هزینه های آن سرسام آور است و فقط یک پرواز رفت و آمد تیم با بازیکنان ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: حالا که شمس آذر برای حمایت فوتبال استان وارد شده، باید همه دستگاه‌ها و ادارات از شهرداری ها تا استانداری به آن کمک کنند تا فوتبال قزوین پا بگیرد.

افشار گفت:اگر همه دستگاه‌ها از آن حمایت کنند این باشگاه گام به گام حرکت می کند و فوتبال استان در رده های پایه شکل می گیرد و آینده فوتبال استان بیمه می‌شود.

وی با مقایسه جایگاه فعلی تیم با فصل گذشته،افزود:این تیم فصل ۹۸-۹۹ را با رتبه ۱۰ تمام کرد و فقط بحث ماندن در لیگ دسته دوم کشور مطرح بود چون اوضاع کاسپین خیلی به هم ریخته بود و تمام تلاش‌ها بر نگهداشتن تیم در لیگ معطوف بود.

افشار گفت: وقتی شمس آذر وارد شد تیم را برای صعود بسته بود ولی از ابتدا مشکلاتی در بستن تیم وجود داشت که در نهایت منجر به تغییر کادر مدیریتی شد و اگر زودتر این تغییرات محقق می شد نتایج بهتری کسب می کردیم.

این مربی گفت: این تیم هنوز شانس صعود به مرحله پلی آف به عنوان تیم دوم را دارد که در صورت برنامه ریزی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها امکان صعود تیم نیز دور از تصور نیست.

افشار گفت:انتظار مدیران باشگاه این بود که امسال صعود کنند ولی نشد و امیدواریم در سال های بعد به این هدف جامه عمل پوشانده شود.

وی گفت: البته قرار نیست هر تیمی به محض ورود به لیگ های کشوری همان سال اول صعود کند چون برخی از تیم ها بعد از چندین سال ماندن در لیگ صعود می کنند.

حضور شمس آذر برای فوتبال قزوین مفید و موثر است

این مربی فوتبال اضافه کرد:من حضور این سرمایه گذار بخش خصوصی را برای فوتبال استان مفید و موثر می دانم صرف نظر از هر نتیجه‌ای که برای این تیم رقم بخورد.

وی با اشاره به بودجه این تیم،گفت: حدود چهار میلیارد تومان برای یک فصل این تیم در لیگ دو بسته شده است که رقم خیلی زیادی نیست و جزو هزینه های خوب در لیگ دسته دو فوتبال محسوب می شود ولی جزو بهترین ها نیست چون برخی تیم‌ها مثل شهر بابک شاید ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده که صعود نموده اند.

افشار گفت: مدیریت باشگاه انتظار داشت تیم با این بودجه صعود کند چون کادر فنی قبلی برنامه داده بودند که با این رقم صعود می‌کنند.

این مربی اضافه کرد: متاسفانه کادر فنی قبلی در یارگیری خوب عمل نکردند و پیش فصل خوبی هم نداشتند و در نهایت نتایج خوبی نگرفتند و الان نیز صعود تیم با اما و اگر همراه است و باید بازی های خود را ببرد تا صعود کند.

عملکرد ضعیف کادر فنی تیم شمس آذر در لیگ دسته دو

مربی فوتبال کشور و دروازه‌بان سابق تیم ملی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:عملکرد کادر فنی تیم شمس آذر ضعیف بود ولی ما باید از سیستم مدیریتی باشگاه قطعا تشکر کنیم که برای حمایت از فوتبال استان ورود کردند.

مجید رضایی گفت: با توجه به اینکه سال اول واگذاری کاسپین و فعالیت باشگاه جدید شمس آذر بوده است نباید زیاد هم سختگیری کرد.

وی با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد تیم ها باید به دو حالت درون و بیرون زمین توجه کنیم، افزود:در حالت بیرون زمین، مدیریت باشگاه قرار دارد که با اطلاعاتی که گرفته ام کاملا در بحث مدیریت خوب عمل کرده اند و در ارتباط با هزینه ها، بودجه بندی و قرارداد بازیکنان در این فاز مثبت عمل کرده اند.

رضایی گفت:در بحث درون زمین که مسایل فنی است، کادر فنی خیلی ضعیف عمل کرده‌اند و در مجموع در رتبه‌های ۹ تا ۱۱ جدول لیگ قرار گرفته‌اند.

این مربی فوتبال افزود: با توجه به اینکه کادر فنی آرامش حاصل از تامین مسایل مالی تیم را داشتند می توانستند خیلی راحت تیم را مدیریت کنند که متاسفانه ضعیف بوده اند.

وی اضافه کرد: چون مدیریت تیم در اختیار مدیر فنی و عوامل فنی بوده است به نظرم مثبت عمل نکرده و بازیکنان زیادی را جذب کرده اند.

رضایی گفت: منکر جذب بازیکن و کادر فنی بیرونی نیستیم ولی باشگاه برای موفقیت اول باید عوامل استانی را جذب کند و اگر نشد نسبت به جذب بازیکن و مربی از بیرون اقدام کند.

تیم شمس آذر قزوین از ادعای صعود تا رضایت به بقا

رضایی گفت: مدیران شمش آذر به کادر فنی اعتماد کرده بودند و به نظر من آنها با سوء استفاده از این اعتماد، بازیکنان زیاد مناسبی را جذب نکرده و هزینه های زیادی را به بار آورده اند.

این مربی گفت:امیدواریم در سال جدید با توجه به تجربه ای که کسب کردند و هزینه خوبی که می کنند برنامه بلندمدت طراحی نمایند و در ادامه راه با انتخاب عوامل فنی و مدیریتی مناسب با یک رویکرد خوب وارد مسابقات شوند.

وی اضافه کرد: تیم در هفته بیستم لیگ جابه جایی مربی داشت که به نظر من جای بحث دارد که چرا این اتفاق افتاده است و چرا باید در هفته‌های پایانی لیگ انجام می‌شد.

رضایی با اشاره به بقای تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور،گفت:ظاهرا اگر شمس آذر همه بازی های باقی مانده را هم واگذار می کرد در لیگ باقی می ماند ولی جایگاه نماینده استان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هیچ موقع به این شکل نبوده است.

عملکرد شمس آذر در فصل جاری با سال های قبل تفاوت چندانی نداشت

رییس هیات فوتبال استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از عملکرد شمس آذر شاید ۱۰۰ درصد راضی نیستیم ولی چون سال اول ورود آنها به لیگ دسته دوم فوتبال کشور است باید اعلام کنیم تجربه خوبی داشتند.

حسین باجیوند افزود:این تیم در این فصل به رغم بودجه خوب خود از نظر نتیجه، خیلی با سالهای قبل فرقی نداشت ولی حضور آنها در فصل جاری، فوتبال قزوین را حمایت کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با یاری گیری مناسب تر فصل خوبی را داشته باشند و اجازه ندهند بازیکنان وارد حواشی شوند و کنترل و نظارت بیشتری بر روی این مساله اعمال کنند.

باجیوند افزود:مدیران باشگاه چون هزینه خوبی کرده اند انتظار می رود مدیریت داشته باشند تا نتیجه بهتری برای باشگاه به دست آید.

تیم شمس آذر قزوین از ادعای صعود تا رضایت به بقا

رییس هیات فوتبال استان قزوین گفت: انتظار داریم بازیکنان بومی حضور بیشتری در این تیم داشته باشند هرچند چون کار تخصصی است ما نمی خواهیم دست و پای مدیریت باشگاه را ببندیم اما می توانند کاری انجام دهند که طرفداران بیشتری در استان داشته باشند و در عین حال هزینه های آنها هم کاهش یابد.

نماینده استان قزوین در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در این فصل با سرمایه گذاری خوب بخش خصوصی به نام شمس آذر وارد عرصه رقابت شد و حتی خود را برای صعود به لیگ بالاتر آماده می کرد ولی ضعف کادر فنی و تغییر دیر هنگام آنها جلوی تحقق این هدف را گرفت.

حال که فرصتهای قبلی برای صعود از دست رفته، اگر شمس آذر در فرصت باقی مانده تا پایان فصل بتواند به مرحله پلی آف برسد شاید بتواند آرزوی دیرینه مردم قزوین و مدیریت باشگاه را محقق سازد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جذب سرمایه گذار برای تولید چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور آغاز شد