2 خبر کوتاه از شهرستان های یزد و میبد


2 خبر کوتاه از شهرستان های یزد  و میبد

یزد- ایرنا- آغاز شانزدهمین یادواره شهدای اصناف یزد و راه اندازی یکشنبه بازار صنایع دستی بانوان در میبد از جمله خبرهای 24 ساعت گذشته استان است .

شانزدهمین یادواره سرداران و ۴۵۰ شهید اصناف و بازاریان استان یزد امروز دوشنبه در حسینیه این مجموعه در مرکز استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران، اصناف و مسوولان برگزار شد، حجت‌الاسلام علی دادآفرین یکی از مدرسان حوزه یزد به مقام و جایگاه شهدا در اسلام اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ شهادت باید یادواره‌ها مستمر برگزار شود.

وی با بیان اینکه قدرت و عزت ایران اسلامی به خاطر روحیه انقلابی و ایثار و شهادت به دست آمد، افزود: باید این روحیه عزتمند از سوی اقشار مختلف به خصوص در جامعه و بین اصناف و بازاریان روز به روز گسترش یابد و شاهد زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان باشیم .

همچنین احمد آبایی یکی از مدرسان دانشگاه به نقش شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز آنها در دفاع از کشور و نظام اسلامی به خصوص در مقابله با تهدید نرم استکبارجهانی و حامیان آنها اشاره کرد و تبیین اهداف و افکار شهیدان را در جامعه و برای جوانان ضروری ذکر کرد.

همچنین در ادامه از سوی تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاد شهیدان والامقام انقلاب و اصناف برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی اجرا شد .

برپایی نمایشگاه عکس شهدا، مسابقه فرهنگی و خاطره‌گویی جزو دیگر بخش‌های این یادواره است و یادواره یادشده به مدت یک هفته هر روز از ساعت ۵:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح در خیابان کاشانی سازمان بسیج اصناف استان برگزار می‌شود.

استان یزد در هشت سال دفاع مقدس چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

میبد

یکشنبه بازار صنایع دستی و محصولات تولیدی حوزه مشاغل خانگی با حضور ۲۰ نفر از بانوان فعال و هنرمند این عرصه در بازارچه ایستگاه اتوبوسرانی میبد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، راه‌اندازی این بازار محلی با همکاری یکی از موسسه‌های حمایت کننده از بانوان انجام شد.

مسوول این موسسه یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا ، برگزاری نمایشگاه و ارایه مشاوره‌ شغلی را از فعالیت های این مجموعه و راه اندازی بازار یادشده را با دعوت از بانوان برای کمک به اقتصاد خانواده‌ها عنوان کرد.

فهیمه برزگری در ادامه از مسوولان خواست در تامین میز و صندلی ، ایجاد روشنایی ، محوطه سازی محل برگزاری بازارچه و همچنین تبلیغات از آنها حمایت کنند.

انواع محصولات و صنایع دستی نظیر کاربافی ، طراحی برجسته روی سفال ، شیرینی خانگی ، روغن‌های گیاهی ، انواع ترشی و هنرهای تزئینی در این بازار که مورد بازدید رسول نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد و تعدادی از مسوولان محلی قرار گرفت ، ارایه شد.

تا قبل ازشیوع ویروس کرونا نمایشگاه‌های محصولات تولیدی حوزه مشاغل خانگی به مناسبت های گوناگون برگزار می‌شد ، هم اکنون مهمترین مشکل بانوان فعال در این حوزه برگزاری نشدن نمایشگاه‌ها و مهیا نبودن بازار فروش است.

همچنین معاون فرمانداری میبد یکشنبه شب در حاشیه بازدید از بازار یادشده در گفت و گو با ایرنا بر نقش مهم ایجاد بازارچه‌های فروش تولیدات مشاغل خانگی در افزایش اشتغال و اقتصاد خانوارها تاکید کرد.

رسول نصیری گفت: نمایشگاه برپا شده از سوی سازمان‌های مردم نهاد نیازمند همکاری سایر اداره ها و نهادهای مرتبط است و مسوولان باید در این زمینه حمایت لازم را انجام دهند.

وی در ادامه مشکلات اقتصادی جامعه به ویژه مرتبط به زنان سرپرست خانوارها را یادآور شد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های فروش محصولات خانگی فرصت مناسبی برای توانمند کردن زنان سرپرست خانوار است و این امر نیازمند آموزش کارآفرینی و ارایه تسهیلات کم بهره به متقاضیان است .

معاون فرمانداری میبد همچنین به تهیه بانک اطلاعاتی مشاغل خرد و خانگی شهرستان و ساماندهی و شناسایی فرصت های شغلی مناسب و حمایت و تقویت آنان اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)