تبیین فعالیت‌های مصوب معاونت هنری و سینمایی ارشاد تهران در سال1400


تبیین فعالیت‌های مصوب معاونت هنری و سینمایی ارشاد تهران در سال1400

تهران - ایرنا- اولین نشست تبیین و توضیح برنامه ها و فعالیت های مصوب معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سال 1400، امروز /دوشنبه/ با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران روز دوشنبه در جلسه نشست تبیین و توضیح برنامه ها و فعالیت های مصوب معاونت هنری و سینمایی در سال ۱۴۰۰، برگزاری این گونه نشست ها و جلسات را ضروری خواند و افزود: حوزه هنر حوزه سیالی است که تنها با به روز بودن اطلاعات و و اشراف به آیین نامه ها و دستورالعمل ها می تواند درست به وظایف خود عمل کند.

«احد جاودانی» به راهنمایی و ارائه راهکاربه ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: علاوه بر مدیران و روسا، کارشناسان در هر حوزه نیز باید به آیین نامه ها و دستور العمل ها اشراف داشته باشند تا به بهترین شکل ممکن ارباب رجوع را راهنمایی کنند.

برگزاری جشنواره تئاتر تهران در آبان ماه

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این جلسه که مدیر گروه امورهنری، مدیر گروه امور سینمایی، روسا و کارشناسان ۱۶ شهرستان تابعه استان تهران و کارشناسان معاونت هنری و سینمایی حضور داشتند، جشنواره تئاتر را یکی از مهم ترین جشنواره های هر استان دانست و اظهار داشت: امسال بیست و ششمین جشنواره تئاتر تهران از یکم تا چهارم آبان برگزار خواهد شد.

«میثم مرادی» با بیان اینکه امسال تمرکز ویژه ای در بخش نمایش نامه نویسی شده است، افزود: سال ۱۴۰۰ برنامه و ایده جدیدی برای نمایشنامه نویسان استان در راستای حمایت این هنرمندان در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره امسال همراه با نمایشنامه خوانی نامزدهای دریافت جایزه همراه است و به این شکل مخاطبان با آثار بیشتر آشنا می شوند.

مرادی به حمایت ویژه نمایشنامه نویسان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر معرفی و نمایش خوانی آثار منتخب، این آثار به اداره کل هنرهای نمایشی معاونت هنری معرفی می شوند و در نهایت از چاپ و نشر این نمایشنامه ها حمایت به عمل می آید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران به ایجاد کارگاه برای تبدیل طرح به نمایشنامه اشاره کرد و گفت: طرح های نویسنده های استان نیز به مرکز هنرهای نمایشی اعلام می شود.

به گفته وی، از چاپ و انتشار طرح های منتخب حمایت می شود و کارگاه هایی برگزار می شود تا طرح به نمایشنامه تبدیل شود.

مرادی با بیان اینکه بهترین سالن ها و مربیان و بازیگران در تهران حضور دارند، افزود: با وجود همه این امکانات، تئاتر پایتخت در چند سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته است از این رو یکی از برنامه های مهم سال جاری افزایش خروجی قابل قبول برای تئاتر پایتخت است.

وی در بخش دیگری از این نشست به شکل گیری بخش آموزش هنری اشاره داشت و به کارگیری مربیان و مدرسان کارکشته و حرفه ای به منظور تربیت هنرجو در این حوزه را ضروری دانست.

تبیین فعالیت‌های مصوب معاونت هنری و سینمایی ارشاد تهران در سال1400


مرادی به فراهم آوری مقدمات و آماده سازی برگزاری جشنواره ها و همایش ها و برنامه های ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: با پیشنهاد مدیران شهرستان های استان ۱۳۸ برنامه در حوزه های مختلف هنری و سینمایی مصوب شده است که امیدواریم با تامین اعتبار تا آخر سال جاری به سرانجام برسد.

حق بیمه و عضویت در صندوق هنری

مرادی با بیان اینکه استقبال از حق بیمه و عضویت در صندوق در استان کم است، گفت: یکی دیگر از اهداف سال جاری، پیشنهاد و معرفی راه درست بیمه شدن به مراجعه کنندگان و هنرمندان است.

وی بیان داشت: خیلی از هنرمندان استان راه درست بیمه شدن را نمی دانند در حالی که در یک نصفه روز این کار انجام می شود و هنرمندان می توانند از مزایای صندوق اعتباری و بیمه بهره مند شوند.

مرادی، صدور مجوز برای آموزشگاه ها و موسسات تک منظوره، احیای شب های موسیقی، برگزاری جشنواره نشان کمال الملک برای اولین بار، افزایش تعداد نمایندگی رسمی سینمایی جوان از ۲ به ۶ نمایندگی در سطح استان، احیای دفتر نماینگی شهر ری، افزایش دسترسی به سامانه ها، بررسی امور هنرستان ها را از دیگر اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری سینمایی ذکر کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجوز برگزاری کنسرت در تهران صادر شد