موج گرما همدان را فرا می‌گیرد


موج گرما همدان را فرا می‌گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در برخی از نقاط استان بین 2 تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در برخی از نقاط استان به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز می رسد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و بدون ابر، همراه با وزش نسیم ملایم و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل تابش مستقیم آفتاب، تا روز جمعه بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه آسمان بیشتر نقاط استان همدان در روزهای آینده صاف پیش بینی می شود، عنوان کرد: از روز شنبه نیز با افزایش رطوبت هوا، دمای بیشینه کاهش و دمای کمینه افزایش می یابد و موجب می شود مردم همدان شب های گرمی را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: در پی گرم شدن هوای مناطق مختلف استان همدان، به منظور جلوگیری از زیان احتمالی، هشدار رنگ زرد هواشناسی، صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۵ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسکن ملی همدان؛ سستی خاک یا سستی اراده/ چشم انتظاری‌ها 2 ساله شد