بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- آغاز پشم چینی مکانیزه و رایگان دام سبک در کوهسرخ و مرگ راننده لودر بر اثر سقوط خودرو به دره در قوچان، 2 خبر کوتاه روز جمعه در استان خراسان رضوی است.

کوهسرخ- عملیات پشم چینی ۱۰۶ هزار رأس دام سبک به صورت رایگان و مکانیزه در کوهسرخ آغاز شد. رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: با توجه به قیمت ناچیز پشم و هزینه زیاد پشم چینی و مشکلات اقتصادی دامداران به خاطر خشکسالی با هدف کمک به دامداران با همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کوهسرخ و تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت تلاشگران کوهسرخ و شرکت ایلیا صنعت راه نو، کار پشم چینی دام سبک در قبال تحویل پشم آغاز شد. حمیدرضا مداح افزود: در این اقدام مشترک شرکت ایلیا صنعت به عنوان معین اقتصادی با سرمایه گذاری یک میلیارد ریالی از طریق تهیه سه دستگاه پشم چین مکانیزه و شرکت تلاشگران کوهسرخ به عنوان تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز، عملیات پشم چینی دام سبک در این شهرستان را آغاز کردند. وی ادامه داد: دامداران کوهسرخ پیش از این برای پشم چینی هر رأس دام سبک ۱۰۰ هزار ریال هزینه می‌کردند که با اجرای این طرح این اقدام به صورت رایگان انجام شده و دامداران پشم دام‌های خود را تحویل معین اقتصادی می‌دهند. مداح گفت: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از رها شدن پشم‌ها در طبیعت پشم جمع آوری شده در تولید انواع فرآورده‌های پشمی مورد استفاده قرار می گیرد. وی افزود: کمیته امداد به منظور حمایت از استمرار این طرح در شهرستان کوهسرخ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این طرح اختصاص داده است.

قوچان- رییس جمعیت هلال‌ احمر قوچان گفت: در حادثه سقوط یک دستکاه لودر به دره ۳۰۰ متری در راه کوهستانی بخش باجگیران این شهرستان راننده آن فوت کرد. مسعود برازنده عصر جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی این حادثه که صبح امروز روی داد، تیم های عملیاتی از قوچان و درگز به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه راننده لودر به علت شدت جراحات وارده در لحظات اولیه جان خود را از دست داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر بحران کروناویروس بر مشاغل معلولان