قضات، خود را از خواسته‌های دنیایی و جناحی دور نگه دارند


قضات، خود را از خواسته‌های دنیایی و جناحی دور نگه دارند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: قضات تلاش کنند خود را در مسیر رسالت‌های کاری و الهی از عوامل نفوذی نظیر خواسته‌های دنیایی، حزبی و جناحی دور نگه دارند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین، اظهار داشت: امام صادق (ع) فرموده‌اند قضات چهار گروه هستند که سه گروه از آنها اهل جهنم می‌شوند و تنها یک گروه نجات پیدا می‌کنند.

وی در تشریح این افراد، ادامه داد: کسانی که می‌دانند به ناحق قضاوت می‌کنند و نسبت به آن آگاهی دارند، کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به ناحق قضاوت می‌کنند و کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به حق قضاوت می‌کنند جزو سه گروهی هستند که به جهنم می‌روند.

امام جمعه قزوین افزود: تنها کسانی وارد بهشت می‌شوند که با آگاهی کامل و به حق قضاوت می‌کنند و امیدواریم قضات تلاش کنند تا در قضاوت‌های خود این گونه عمل کنند و همواره با آگاهی کامل حامی حق باشند.

وی تأکید کرد: کار قضاوت بسیار سنگین، پیچیده، حساس و در عین حال ظریف است و باید با دقت بسیار بالا انجام شود تا سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال داشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخبار انتظامی استان قزوین