تلاش برای حل مشکلات حوزه آب در شهرستان دشت آزادگان ادامه دارد


تلاش برای حل مشکلات حوزه  آب در شهرستان دشت آزادگان ادامه دارد

اهواز-ایرنا- معاون عمران فرماندار دشت آزادگان گفت: تلاش برای حل مشکلات آبی این شهرستان دشت به صورت مستمر ادامه دارد و تمهیدات و لوله گذاری لازم برای رفع این مشکل در حال انجام است.

سعید عوده زاده یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش هایی که در چند روز اخیر برای رفع مشکل کمبود آب در منطقه انجام گرفته است افزود: در کنار رهاسازی آب در رودخانه کرخه تلاش داریم با لوله کشی در مناطقی که با تنش آبی مواجه هستند کمبود آب را در دشت آزادگان به طور کامل برطرف کنیم.

وی گفت: در بحث تامین آب شرب در این شهرستان مشکلی وجود ندارد اما در بخش کشاورزی به دلیل کمبود آب و خشکسالی شلتوک کاری و محصولات تابستانی که به آب زیاد نیاز دارند ممنوع است و از کشاورزان نیز خواستاریم با وجود شرایط بحرانی در بخش آب همکاری کنند.

معاون عمرانی فرمانداری دشت آزادگان بیان کرد: برای پایدار کردن وضعیت آب شرب در مسیر الله اکبر که شامل چندین روستا از دهستان الله اکبر هستند با به روزرسانی تاسیسات سیدالشهدا وشهدای جهاد، تاسیسات امام علی و قدرت آباد انجام گرفته است و با مرتفع نمودن این مشکل و افزایش چند برابری ظرفیت، برداشت آب با ظرفیت زیاد درحال انجام است.
عوده زاده افزود: بعد از رفع کامل مشکل در این مسیر نیروهای آبفا و بسیج با تمامی امکانات به منطقه مچریه از توابع شهرستان دشت آزادگان برای رفع مشکل کمبود آب اعزام خواهند شد.

شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان واقع است که رودخانه کرخه از میان این شهرستان عبور می کند، در پی کم آبی رودخانه کرخه و برای تامین آب مورد نیاز دامداران و کشاورزان در چند روز گذشته از سد کرخه آب رهاسازی شد.

بیش از این استاندار خوزستان در نشستی نسبت به تنش آبی شدید در استان هشدار داده و تامین آب شرب را در اولویت دانسته بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اندیکا تنها شهری است که بانک در مرکز شهر ندارد