گاردین: مصرف الکل سال گذشته باعث بیش از 700 هزار مورد سرطان در سطح جهانی شده است


گاردین: مصرف الکل سال گذشته باعث بیش از 700 هزار مورد سرطان در سطح جهانی شده است

شفقنا زندگی- تخمین زده می‌شود که الکل سال گذشته بیش از 740،000 مورد سرطان در سراسر جهان ایجاد کرده باشد و به گفته کارشناسان برای برجسته سازی این موضوع باید کارهای بیشتری انجام شود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از گاردین، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف الکل می‌تواند سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان سینه، کبد، روده بزرگ، […]

گاردین: مصرف الکل سال گذشته باعث بیش از 700 هزار مورد سرطان در سطح جهانی شده استگاردین: مصرف الکل سال گذشته باعث بیش از 700 هزار مورد سرطان در سطح جهانی شده است

شفقنا زندگی- تخمین زده می‌شود که الکل سال گذشته بیش از ۷۴۰،۰۰۰ مورد سرطان در سراسر جهان ایجاد کرده باشد و به گفته کارشناسان برای برجسته سازی این موضوع باید کارهای بیشتری انجام شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از گاردین، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف الکل می‌تواند سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان سینه، کبد، روده بزرگ، راست روده، حنجره و مری ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهد که حتی سطح پایین نوشیدن نیز می‌تواند خطر را افزایش دهد.

با این حال، یک نظرسنجی در انگلیس، در سال ۲۰۱۸، نشان داد که از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر آگاه است که الکل می‌تواند باعث سرطان شود.

محققان می گویند این نیاز به تغییر دارد. آن‌ها نشان دادند که در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴۱،۳۰۰ مورد سرطان، در سراسر جهان، ناشی از الکل بوده است. آن‌ها پیشنهاد کردند که برچسب‌های الکل باید هشدارهای سرطان داشته باشند و مالیات بر الکل بیشتر باشد.

نوشیدن الکل باعث ایجاد نزدیک به ۱۷۰۰۰ مورد سرطان در انگلیس در سال ۲۰۲۰ شده است.

موارد سرطانی که به الکل در انگلیس نسبت داده می‌شوند، از نظر نوع شامل:

سینه ۲۴٪

روده بزرگ ۲۳٪

رکتوم ۱۳٪

حفره دهان ۱۲٪

مری ۹٪

کبد ۸٪

گلو ۷٪

حنجره ۴٪

تأثیر الکل بر سرطان اغلب ناشناخته یا نادیده گرفته می‌شود، بنابراین نیاز به افزایش آگاهی عمومی در مورد ارتباط بین الکل و سرطان و سیاست‌هایی برای کاهش مصرف کلی الکل برای جلوگیری از بار سرطان و سایر بیماری‌های منتسب به الکل وجود دارد.

دانشمندان در مقاله The Lancet Oncology، نحوه محاسبه خود را با استفاده از برآورد مصرف الکل موجود در سال ۲۰۱۰، بر اساس ارقام شامل مالیات و داده‌های فروش و همچنین سایر داده‌ها مانند تخمین خطر برای سرطان‌هایی که با الکل مرتبط هستند، توصیف کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد که مصرف الکل در حدود ۵۶۸،۷۰۰ مورد سرطان در مردان و ۱۷۲،۶۰۰ مورد در زنان در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است، که بیشتر موارد سرطان مربوط به سرطان مری، کبد و سینه است. با این حال، هنگام بررسی علل هر نوع سرطان به طور جداگانه، نسبت مواردی که ناشی از الکل در سرطان مری، حلق و حفره لب و دهان بود بیشتر است.

در حالی که بیشتر موارد سرطانی ناشی از الکل به نوشیدن زیاد یا “خطرناک” مرتبط بودند، اما حتی میزان متوسط یا کم مصرف الکل باعث ایجاد مواردی از سرطان شده است. داده‌ها حاکی از آن است که نوشیدن حداکثر ۱۰ گرم الکل در روز – معادل نصف پیمانه یا لیوان کوچک – در حدود ۳۵۴۰۰ تا ۱۴۵،۸۰۰ مورد سرطان در جهان در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است.

البته آمار یافته‌ها بر اساس مناطق متفاوت بود. نسبت موارد سرطان تخمین زده شده توسط الکل در شمال آفریقا و غرب آسیا کمترین اما در شرق آسیا و اروپای مرکزی و شرقی بیشترین بوده است. در انگلیس تخمین زده می‌شود که ۴٪ موارد سرطان در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۶،۸۰۰ مورد، به مصرف الکل مرتبط باشد.

شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن الکل می‌تواند باعث هفت نوع سرطان شود و هرچه کسی بیشتر بنوشد خطر ابتلای او بیشتر می‌شود. آنچه باید در نظر گرفت این است که میزان نوشیدن در سطح مطمئنی وجود ندارد، اما هر چه عادت‌های نوشیدن کاهش یابد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برد پرسپولیس در برابر شمس آذر قزوین/ گزارش تصویری