کرونا،سواد دیجیتالی معلمان را افزایش داد


کرونا،سواد دیجیتالی معلمان را افزایش داد

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایطی که به واسظه شیوع ویروس کرونا در سیستم آموزشی ایجاد شد، فرصتی بروز مهارت های نوین و نوپا از جمله تولید محتوا در فضای مجازی و سواد دیجیتال برای معلمان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،رضوان حکیم زاده شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان های خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: معلمان در ایجاد خلاقیت آموزشی همواره تلاش کردند و کارنامه موفقی را از خود برجای گذاشتند.

وی اصافه کرد : علاوه بر آن کرونا اهمیت فضای مجازی را برای نیز مردم آشکار کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ما نیاز به تحول اساسی در حوزه آموزش ابتدایی دارد و کرونا موجب شد تا روش های سنتی در آموزش کنار گذاشته شود و دنیای مجازی آموزش را نمایان کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب های درسی در نظام آموزشی پیشرو جایگاه خود را از دست دادند و معلمان در روش نوین با طراحی سناریوی آموزشی و اجرای برنامه ، فصل جدیدی از آموزش را خلق کرده اند.

وی بیان کرد: روش های نوین آموزشی که از دل کرونا به دست آمد، بستر خلاقیت آموزشی را برای معلمان فراهم کرد و معلمان ابتدایی باید این روش های نوین را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کنند.

حکبم زاده در مورد اهمیت های طرح خوانا گفت: این طرح توانست در تمامی مقاطع دوره ابتدایی متناسب با سن و اهداف برنامه درسی دانش‌آموزان در مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن و نیز مهارت‌های زندگی، جرات‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و ادب تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح پایه بسیاری از خلاقیت ها در بین دانش آموزان است و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه جلوگیری می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه آموزش نوآموزان را با اهمیت دانست و گفت: معتقدیم هیچ کودکی نباید از تحصیل باز بماند و بر این اساس آموزش نوآموزان و کودکان بازمانده از تحصیل باید در اولویت قرار گیرد.

حکیم زاده با بیان این که فرصت یادگیری برای کودکان تمام اقشار جامعه باید برابر باشد، عنوان کرد: ما نمی توانیم اقتصاد و شرایط زندگی کودکان جامعه را تغییر دهیم ، ولی می توانیم با انتخاب یک معلم خوب شرایط تحصیلی کودکان را فراهم و در این صورت عدالت تحصیلی نیز برقرار می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز سفر دوره روزه خود را به استان خراسان شمالی شروع کرد و در این سفر طرح های آموزشی شامل کلاس تربیت بدنی، طرح ملی سنجش سواد حرکتی و یک دقیقه با کتاب رونمایی می شود.

دکتر رضوان حکیم زاده در بدو فرودگاه به استان خراسان شمالی در فرودگاه شهر بجنورد مورد استقبال استاندار و نماینده عالی دولت در این خطه شمالشرق کشور قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حدود 58 هزار راس دام سبک خراسان شمالی اصلاح نژاد می‌شود