استفاده درست از هنر برای ترویج آموزه های قرآنی ضروری است/لزوم فرهنگسازی برای جلوگیری از بروز منکرات


استفاده درست از هنر برای ترویج آموزه های قرآنی ضروری است/لزوم فرهنگسازی برای جلوگیری از بروز منکرات

آیت الله معلمی با تاکید براینکه استفاده درست از هنر برای ترویج آموزه های قرآنی ضروری است، گفت: ورود ارشاد اسلامی مازندران و ستاد هماهنگی کانون های مساد استان برای تولید و حمایت از نرم افزار قرآنی «اخلاص 1» ستودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله«علی معلمی» امروز(۶مرداد) در آئین رونمایی نرم افزار قرآنی«اخلاص 1» که با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر و موسسه فرهنگی هنری شفق تولید شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عیدغدیر، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متولی فرهنگسازی باشد، در مباحثی که در حال جا افتادن هست همچون دوچرخه سواری بانوان! من نمی‌گویم که حرام است چرا که برخی بانوان با پوشش کامل دوچرخه‌سواری می‌کنند. اما باید برای جلوگیری از ناهنجاری بی حجابی فرهنگسازی شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: قطعا این موارد مقدمه ترویج ناهنجاری‌ها است در کنار سگ‌گردانی و اعمال دیگر، پس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد مقابل این ناهنجاری‌ها بایستد.

آیت الله معلمی تصریح کرد: مطالبه درباره نحوه برخورد با این آسیب ضرورت دارد، چرا که در حال حاضر یک سری در حال آسیب به ارزش‌های اسلامی هستند، فعالیت کانون‌های مساجد می تواند خیلی اثرگذار باشد، متاسفانه به بهانه کرونا عملکرد و کارکردها ضعیف شده است.

امام جمعه قائم شهر، تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به معنای واقعی اسلامی باشد ولی در برخی موارد در عمل اینطور نیست، هر کسی در جایگاه خود باید وظیفه خود را بداند، در شرایط سخت زندگی باید به خدا و دین خدا بیشتر پناه ببریم، ولی متاسفانه ابزار تحقیقاتی بیگانگان با استفاده از این فرصت می‌خواهد جامعه را از دین و دینداری دور کند اینجاست که مسئولیت نهادهای فرهنگی سنگین می‌شود.

وی عنوان کرد: دشمن از طرق مختلف از جمله سگ‌گردانی در جامعه می‌خواهد فرهنگ نادرست را در جامعه جای بی‌اندازد، ما با سگ این حیوان وفادار مشکلی نداریم ولی نباید در زندگی یک انسان مسلمان وارد شود وظیفه سگ نگهبانی است نه معاشرت!!

آیت الله معلمی خاطرنشان کرد: مسائلی همانند نماز که از ریشه‌های اسلام محسوب می‌شود وظیفه و ابزار خوبی برای جلوگیری از منکرات است، آسیب‌های حال حاضر جامعه به فرهنگ جامعه لطمه می‌زند، اوایل پیروزی انقلاب برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی که حاوی یک پیام مهم بود پخش می‌شد، صدا و سیما امروز باید به اجرای این برنامه‌ها بی‌اندیشد.

امام جمعه قائم شهر، اقدام کانون فرهنگی هنری اخلاص با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران برای تولید نرم افزار قرآنی«اخلاص ۱» را شایسته تقدیر دانست و گفت: استفاده از ابزار هنر و اینکه بدانیم چه چیزی را باید ترویج و ارشاد کنیم، و ریشه را فراموش نکنیم، استفاده مناسب از فرصت‌ها ضرورت دارد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا