رنگ‌بندی کرونایی شهرهای خراسان رضوی تغییر کرد


رنگ‌بندی کرونایی شهرهای خراسان رضوی تغییر کرد

مشهد- ایرنا- رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های خراسان رضوی، بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت تغییر کرد، اما شمار شهرستان‌های با وضعیت قرمز این استان در همان عدد 9 ثابت ماند.

گزارش روز جمعه خبرنگار حوزه سلامت ایرنای خراسان رضوی از اطلاعات روزآمد شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی است که اکنون شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت جام، قوچان، کاشمر، سرخس، درگز، بینالود و چناران در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.
پیش از این شهرستان گناباد در وضعیت قرمز قرار داشت که اینک به نارنجی تغییر رنگ داده است و شهرستان تربت جام، که پیش از این زرد بود، به قرمز تغییر رنگ یافته است.
بر این اساس هم‌اینک از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۹ شهرستان شامل گناباد، بردسکن، نیشابور، فیروزه، فریمان، تربت حیدریه، تایباد، خواف و خلیل آباد در شرایط نارنجی و شهرستان هایی مانند باخرز، زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، بجستان، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن، ششتمد و کلات خراسان رضوی نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به ساعت ۱۴ جمعه، با مرگ ۲۷۰ نفر دیگر بر اثر کرونا، مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

در این مدت، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۸۵۶ نفر آنان بستری شدند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گزارش هواشناسی خراسان رضوی