خبری که فوتبال یزد را در شوک فرو برد


خبری که فوتبال یزد را در شوک فرو برد

یزد- ایرنا- امروزی خبری شوک‌آور و ناراحت کننده در فضای مجازی و شبکه‌های خبری یزد پیچید و فوتبال دوستان یزدی را در غمی سنگین فرو برد.

خبر این بود "تیم فوتبال شهید قندی یزد به اتهام تبانی، از لیگ دسته ۲ به لیگ دسته سه سقوط کرد و ۵۰۰ میلیون تومان هم جریمه شد".

خبری که مثل برق و باد در شبکه های اجتماعی استان یزد پیچید و فوتبال دوستان یزدی را که سالهاست در اندوه حضور فوتبال این استان در جایگاه واقعی خود هستند در غمی بزرگ فرو برد.

همگان در انتظار این بودند که تیم یزد پس از سالها انتظار از لیگ دسته ۲ به لیگ دسته یک صعود و پس از آن هم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد حضور نماینده یزد در لیگ برتر باشیم.

اما یک اتفاق، همه امیدها را ناامید کرد و انتظارها به سر نرسید و هر چه را رشته بودیم پنبه کرد.

یزد به دسته سه سقوط کرد اما این سقوط با سقوط‌های قبلی تفاوت داشت؛ سقوط فنی به دستجات پایین تر را بارها تجربه کرده بودیم اما این سقوط را به یاد نداشتیم.

به اینکه چرا اینطور شد و کار به اینجا کشید کاری نداریم و اینکه ایا داستان تبانی، واقعی بوده یا نه هم کاری نداریم و آن را به اهلش می سپاریم آنچه مد نظر ماست اندوه فوتبال دوستان نجیب یزدی است که در سرما و گرما تیم محبوب خود را رها نکردند تا شاید برای استانشان افتخار افرین باشد.

سالها قبل همین تیم شهید قندی در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت و یزد را پر آوازه کرد اما فقط یکسال در لیگ برتر دوام آورد که البته مقصر اصلی دست اندرکاران آن روز فوتبال استان بودند که پس از صعود تیم، دست به تغییراتی زدند که نباید می زدند.

در آن سال تیم ما با جوانان یزدی خود به لیگ برتر راه یافت اما گفتند این تیم نمی تواند در لیگ برتر موفق باشد و باید تقویت شود و لذا کادر فنی تیم را تعویض و چند بازیکن دیگر اما بی انگیزه را هم به تیم اضافه کردند و همین امر زمینه سقوط تیم به لیگ دسته یک را فراهم کرد.

بعد از آن تیم ها یزدی هرگز نتوانستند در آسمان فوتبال ایران خودنمایی کنند و همیشه اندر خم کوچه های لیگ دسته دو و سه و گاهی هم یک دور زدند.

حسرت فوتبال دوستان یزدی برای حضور یک تیم از این استان در لیگ برتر، دیگر محقق نشد و حالا خبر از سقوط تیم به دسته سه به دلیل تبانی واصل شده است.

لازم است استاندار استان و متولیان دلسوز فوتبال به این قضیه ورود کنند و اگر فرد یا افرادی در این زمینه مقصر بوده اند با آنها برخورد کنند.

یزد همیشه نام نیکویی در صداقت و راستی داشته که نباید خدشه دار شود و علاوه بر آن فوتبال دوستان یزدی هم از این وضعیت بسیار نگران و ناامید شده اند و لذا لازم است مسوولان ارشد استان به این موضوع ورود و با سعه صدر و البته قاطعانه، بررسی آن را در دستور کار قرار دهند.

معلوم نیست چند سال طول بکشد تا دوباره فوتیال یزد سر راست کند و نام خود را پر آواره کند؛ فعلا نزدیک به ۲ دهه است که این اتفاق نیفتاده است.

متاسفانه فوتبال یزد همیشه زیر سایه فوتبال دیگر استان ها جا خوش کرده و در حالیکه تهران، تبریز، اصفهان، خوزستان، خراسان و حتی کرمان در رده اول فوتبال کشور قرار دارند یزد جایگاهی در این رشته ندارد.

اگر شرکتها و کارخانجات متمول یزدی پای کار می امدند و اگر افرادی دلسوز در راس کار قرار داشتند قطعا اوضاع ما اینی نبود که الان هست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داستان زوال هامانه، ماجرای انقراض آبادی و آبادانی در کویر