راه‌اندازی 206 نگارخانه جدید طی چهار سال اخیر


راه‌اندازی 206 نگارخانه جدید طی چهار سال اخیر

تهران-ایرنا- بنا بر گزارش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 206 نگارخانه در چهار سال اخیر به جمع نگارخانه های کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنا بر گزارش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۲۰۶ نگارخانه در کشور راه اندازی شده است که ۸۸ نگارخانه در تهران و ۱۱۸ نگارخانه در استان های کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد نگارخانه های کشور تا سال ۱۳۹۶، ۵۵۰ نگارخانه بود که با افزایش ۲۰۶ نگارخانه در این چهار سال، به ۷۵۶ نگارخانه رسیده است.

به گفته هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گالری های دارای مجوز، حدود ۶۰ درصد آنها به نوعی در حوزه هنر فعال هستند که اگر وظیفه گالری‌ها را در بستر معرفی هنرمندان و حضور در چرخه اقتصاد هنر ارزیابی کنیم فقط ۱۰ درصد از گالری‌های هنری در ایران فعال هستند.

حوزه هنرهای تجسمی شامل هفت انجمن و ۹ موضوع می‌شود که از سفال و سرامیک گرفته تا نقاشی، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه و عکاسی را دربرمی‌گیرد.

راه‌اندازی 206 نگارخانه جدید طی چهار سال اخیر

هرچند در کمیت و تعداد گالری‌های هنری در ایران و ارائه مجوز به آنها خوب عمل کرده‌ایم و تقریبا ۱.۵ درصد گالری‌های دنیا را داریم اما این رقم واقعی نیست چرا که باید در خصوص گالری‌ها پژوهش هایی انجام شود که آیا اثرگذار هستند. باید تعداد گالری‌های فعال را بالا برد و اگر مدیران گالری‌های فعال در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

نگارخانه ها در تهران با مجوز اداره کل هنرهای تجسمی و در استان ها با مجوز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها فعالیت می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟