دستگیری دو رمال و کلاهبرداران میلیاردی طلا در ملایر


دستگیری دو رمال و کلاهبرداران میلیاردی طلا در ملایر

فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری دو رمال و کلاهبرداران 10 میلیارد ریالی طلا در شهرستان توسط مأمورین کلانتری 13 ولی‌عصر (عج) خبر داد.

سرهنگ محمد باقر سلگی در تشریح جزئیات این خبر، افزود: به‌دنبال اعلام وقوع یک فقره سرقت طلا از یک باب منزل در شهر ملایر، مأمورین این کلانتری با هماهنگی با دستگاه قضائی به این مکان مراجعه کردند و با بررسی‌های دقیق صحنه و شواهد و قرائن موجود متوجه شدند که سرقتی از منزل صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شرح ماجرا به این شکل بوده که دو رمال با سوء استفاده، ارائه وعده‌های فریبکارانه و به بهانه رفع مشکلات یک نفر از افراد این خانواده، طی چند مرحله اقدام به دریافت مقادیر مختلفی طلا کرده که در بررسی به عمل آمده مجموع ۱۰ میلیارد ریال طلا اخاذی شده است.

سلگی اظهارکرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از هماهنگی با مقامات قضائی، تحقیقات وسیع و گسترده‌ای از سوی مأمورین این یگان برای شناسائی و دستگیری این افراد صورت گرفت و در نهایت مشخص شد این دو فرد رمال که در خارج از این شهرستان ساکن بودند با استفاده از ساده لوحی برخی از افراد اقدام به رواج خرافه‌گرایی و فال‌گیری کرده و از این طریق برای خود کسب درآمد نامشروع می‌کردند.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: با تلاش اطلاعاتی دقیق مأمورین کلانتری ۱۳ هر دو متهم حین دریافت و اخاذی مقادیر دیگری طلا پس از شناسایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی مأمورین از این دو متهم ، مشخص شد با هدف کسب درآمد از طریق رمالی و فالگیری به شیوه فریب شهروندان با بهانه‌های مختلفی نظیر رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی، بخت‌گشایی و بچه‌دار شدن هر دو متهم اقدام به انجام این عمل مجرمانه می‌کردند و در این پرونده در مجموع به اخاذی ۱۰ میلیارد ریال طلا از فرد مال باخته اعتراف کردند.

وی یادآور شد: در همین ارتباط برای شناسایی و کشف طلاحات اخذی شده با تلاش بی وقفه مأمورین این یگان تعداد چهار مال‌خر در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و در عملیات‌های جداگانه و ضربتی هر چهار نفر دستگیر و طلاهای فرد مال باخته نیز کشف و به وی تحویل شد .

فرمانده انتظامی ملایر با تقدیر از همکاری‌های مجدانه دستگاه قضائی در دستگیری این دو کلاهبردار و با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضائی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که نه تنها افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نمی‌کنند بلکه هدف آنها کسب درآمد نامشروع از طریق فریب شهروندان بوده که لازم است شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سلگی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی و دستگیری شش نفر از اراذل و اوباش در اجرای طرح پاکسازی توسط مأموران کلانتری ۱۳ این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی به منظور مبارزه قاطعانه با اراذل و اوباش، مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان ملایر با شناسایی مخفیگاه‌های اوباش در چند نقطه و هماهنگی با دستگاه قضائی در سه طرح ضربتی،شش نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دو دستگاه وانت نیسان و دو دستگاه خودروی سواری توقیف و نامبردگان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا