ویدئو | واقعیت ریزش کوه دنا چه بود؟


ویدئو | واقعیت ریزش کوه دنا چه بود؟

در روزهای اخیر تصاویری از ریزش ناگهانی بخشی از کوه دنا در فضای  مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد که شایعه هایی را نیز به دنبال داشت. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا روز گذشته (جمعه) یک گروه پنج نفره از کوهنوردان مجرب کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان این استان و مهدی معصومی سرپرست هیأت کوهنوردی استان برای بررسی چنین موضوعی روانه کوه دنا شدند.

رییس پیشین هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد که سرپرستی این تیم را برعهده داشت روز شنبه در این زمینه گفت: این بازدید یک روزه بود و هدف از آن نیز روشنگری، شفاف سازی و پایان دادن به مباحث بی پایه و اساس، اخبار نادرست و شایعه های رایج بین مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه اهالی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا بوده است.

کرامت امیری اظهار داشت: برخی از این مباحث بی پایه و اساس، اخبار نادرست و شایعه ها شامل انفجار از سوی عده ای افراد برای یافتن گنج در کوه دنا و احتمال بروز زلزله جدید یا وقوع آتشفشان در شهر سی سخت است.

وی افزود: این ریزش هفته گذشته در قله حرا کوه دنا و در ارتفاع چهار هزار و ۲۶۰ متری رخ داده بود.

امیری عنوان کرد: به نظر می رسد این ریزش به دلیل شرایط طبیعی رخ داده باشد که نتایج نهایی آن باید از سوی زمین شناسان بررسی و اعلام شود.

مدیر باشگاه کوهنوردی قدویس بیان کرد: این ریزش در وسط یک صخره آهکی رخ داده و منطقه وسیع و گسترده ای را نیز شامل می شود.

امیری عنوان کرد: کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور نباید تا اطلاع بعدی به این قسمت از کوه دنا صعود کنند زیرا احتمال ریزش مجدد آن با بارندگی یا رعد و برق وجود دارد.

وی بیان کرد: گروه پنج نفری کوهنوردی برای بررسی این موضوع شامل، کرامت امیری، نورالله رحیمی پور، علی امیدی، بهرام کرمی وابراهیم صالحی بوده است.

کد خبر 619367

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی