افتتاح آبرسانی به روستای بالکور مراوه‌تپه و چند خبر از گلستان


افتتاح آبرسانی به روستای بالکور مراوه‌تپه و چند خبر از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - افتتاح طرح آبرسانی به روستای بالکور مراوه‌تپه، تحویل برخی تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی شرق گلستان، آغاز پرداخت مطالبات موسسات درمانی دولتی و خصوصی، کشف هشت قبضه سلاح غیرمجاز در آق‌قلا و دستگیری 45 متهم تحت تعقیب در گنبدکاووس از مهمترین اخبار کوتاه امروز شنبه این استان است.

فرماندار مراوه‌تپه گفت: پروژه آبرسانی به روستای بالکور این شهرستان مرزی که با مشارکت اهالی، شورا و دهیاری این روستا، شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گلستان اجرا شد امروز با حضور فرمانده سپاه نینوا استان به بهره‌برداری رسید.

امانگلدی ضمیر افزود: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این پروژه شامل ۲ کیلومتر خط انتقال، بهسازی چشمه شبکه داخلی و مخزن بتنی ۵۰ متر مکعبی آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: مردم روستای بالکور با جمعیت ۲۰۰ نفر با اجرای این پروژه برای نخستین بار از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

**

سیدابوالفضل حسینی نیا فرماندار مینودشت گفت: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، تجهیزات بیمارستانی کاربردی در مقابله با بیماری کرونا شامل پنج دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار، یک دستگاه ساکشن پرتابل، ۲ دستگاه ونتیلاتور اطفال و بزرگسال، پنج دستگاه بای پپ، یک دستگاه نبولایزر، ۲ دستگاه پالس انگشتی و پنج عدد ترمومتر دیجیتال با ارزش حدودی ۲۰ میلیارد ریال تحویل بیمارستان برکت فاطمه الزهرا (س) این شهرستان شد.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز گفت که با پیگیری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تانکر ذخیره اکسیژن به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان ارسال شد که بلافاصله با نصب و راه‌اندازی اتصالات، مورد استفاده برای بیماران کرونایی قرار گرفت.

ابراهیم فدایی در رابطه با آخرین وضعیت بیماران کرونایی بستری در کلاله، افزود: هم اکنون ۱۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان بستری هستند که ۱۶ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و پنج نفر نیز با دستگاه ونتیلاتور اکسیژن دریافت می‌کنند.

همچنین یک دستگاه ونتیلاتور و یک دستگاه ژنراتور با پیگیری غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تحویل بیمارستان امام رضا (ع) شهر خان ببین شهرستان رامیان شد.

**

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: مطالبات اسناد الکترونیکی سرپایی تیرماه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استان امروز پرداخت شد و مطالبات بخش خصوصی نیز به تدریج تا آخر مرداد پرداخت می‌شود.

مهرداد کمانگری افزود: با توجه به حمایت‌های سازمان بیمه سلامت ایران در زمینه پرداخت‌های به موقع و برنامه ریزی‌های منسجم و منظم، از ابتدای امسال تا پیش از این بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شد که ۷۵ درصد آن در بخش دولتی و دانشگاهی و ۲۵ درصد آن نیز مطالبات غیردولتی بوده است.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گلستان، طبق اعلام کادر فنی تیم‌ ملی اسکواش بانوان نام غزال شرفپور از این استان در بین دعوت شدگان در مرحله اول حضور در مسابقات و اردوهای انتخابی اعضای تیم ملی قرار دارد.

مرحله اول اردوی تیم ملی اسکواش بانوان از ٣١ مرداد تا چهارم شهریور برگزار می‌شود و در نهایت تیم ملی چهار ملی پوش برتر خود را برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد شناخت.

**

نماینده مجری طرح زهکشی اراضی اولویت دار شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که رودخانه‌های زیارت و انجیراب با توجه به قرار گرفتن در محدوده تفرجگاهی و عبور از نواحی شهری و روستایی، به‌دلیل بهره‌برداری نامطلوب و غیراصولی مسافران و ساکنان و نیز ساخت و سازهای بی ضابطه همواره مملو از آشغال و ضایعات شناور در آب است که به‌دنبال بروز بارش‌های شدید حرکت کرده و در نهایت به مسیر رودخانه قره سو منتقل می‎‌شوند.

محسن برزعلی افزود: به منظور کنترل حجم ورود ضایعات به مسیر رودخانه قره سو که به انسداد جریان آب در محل سازه‌های تقاطعی با این رودخانه منجر می‎‌شود، احداث آشغال‌گیر زیارت و ۲ سازه ورودی و خروجی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و احداث آشغال‌گیر انجیراب با ۲ سازه ورودی و خروجی و پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد در حال اجرا است.

**

سرهنگ اکبر سجادی، فرمانده انتظامی آق‌قلا گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز موفق به کشف هفت قبضه اسلحه شکاری و یک قبضه کلت کمری غیرمجاز و دستگیری هشت نفر در این رابطه شدند.

**

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های گلستان، مسیر پروازی شیراز – گرگان – شیراز از ۲۲ مرداد امسال در روزهای جمعه هر هفته با شرکت هواپیمایی پارس ایر از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان انجام می‌شود.

**

سرهنگ محمود علی‌فر، فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز گفت که با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۴۵ متهم تحت تعقیب، ۱۲ سارق سابقه‌دار و ۱۴ خرده فروش موادمخدر دستگیر و ۲ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد.

**

سرهنگ الیاس تازیکه، فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول نیز گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی محل نگهداری رادیاتورهای خودرو احتکاری را شناسایی و در بازرسی از محل مورد نظر ۴۵۰ عدد رادیاتور به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

**

به گزارش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس، تولید بیش از ۶۰۰ هزار اصله نهال گونه‌های مرتعی در ایستگاه تولید نهال چپرقویمه به منظور مقابله با بیابان زایی با مشارکت اتحادیه مرتعداران و شرکت‌های پیمانکاری آغاز شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...