وضعیت بهداشت و درمان قشم دستمایه مباحث سیاسی نشود


وضعیت بهداشت و درمان قشم دستمایه مباحث سیاسی نشود

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: استفاده سیاسی از وضع موجود به صلاح هیچ‌کس نیست و هیچکس نباید وضعیت درمانی و بهداشتی قشم را دستمایه مباحث سیاسی کند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای قشم افزود: کسی حق ندارد با انتقاد نادرست از کادر درمان، زحمت های این افراد را زیر سوال ببرد.

وی ادامه داد: ضعف‌هایی در علوم پزشکی استان و قشم وجود دارد اما باعث نمی‌شود در مورد فعالیت شبانه‌روزی کادر درمان بیمارستان خلاف واقع بیان شود.

امام جمعه قشم مراقبت از سلامت و جان مردم را واجب‌ترین امور عنوان و اظهار کرد: در مورد واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۱۸ سال در صورت تایید شبکه بهداشت و درمان، مصلی شهر قشم در اختیار این امر مهم قرار گیرد.

حاجبی افزود: پیشگیری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به همه مداحان و سخنرانان مراسم محرم سفارش شده است.

وی ادامه داد: مقرر است مراسم محرم امسال در کمترین زمان ممکن، با فاصله گذاری مناسب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و در فضای باز انجام شود.

امام جمعه قشم تصریح کرد: در بحث تامین اقلام مورد نیاز و معیشت خانواده‌های آسیب دیده از کرونا نیز کمیته‌ای با حضور فرماندار و فرماندهی سپاه تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: با تشکیل این کمیته، ازظرفیت خیران، ادارات و نهادها برای اهدای بسته‌های معیشتی استفاده می‌شود.

ستاد کرونای شهرستان قشم با حضور امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، معاون شبکه بهداشت و درمان، معاونان سازمان منطقه آزاد و جمعی از مدیران شهرستان قشم در سالن رشد برگزار شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.




شروع عملیات اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره سنگ آهن کشور درهرمزگان