امام جمعه موقت دامغان: استقلال وآزادی ایران برای آمریکا قابل تحمل نیست


امام جمعه موقت دامغان: استقلال وآزادی ایران برای آمریکا قابل تحمل نیست

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت دامغان گفت: آمریکا از سال 1332 تاکنون در مدت 68 سال از قبل و بعد از انقلاب جنایت‌های بسیاری علیه استقلال و آزادی ملت ایران انجام داده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر ابراز داشت: ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکا علیه ملت ایران است اما در حقیقت آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به استقلال، آزادی و کرامت انسانی ملت ایران بوده است.

وی به جنایت‌های قبل از انقلاب آمریکا در ایران اشاره کرد و افزود: کودتای ۲۸ مرداد به عنوان یکی از جنایت های آمریکا شناخته می‌شود که در حقیقت علیه مصدق نبود بلکه برای محروم کردن ملت مظلوم ایران بود.

جیرانی اظهار داشت: شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، تاسیس سازمان ساواک که جنایت‌های بسیاری قبل انقلاب انجام داد و روی بشریت را سیاه کرد و تحمیل کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران، از دیگر جنایت‌های آمریکا قبل انقلاب علیه ایرانیان است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز جنایت و دخالت های آمریکا بسیار زیادتر از قبل شد که تبدیل سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی، کودتاهای مختلف، حمایت از تجزیه طلبان، تحریک صدام برای حمله به ایران و کمک های مالی و تسهیلاتی به صدام، از جمله این جنایت ها بود.

جیرانی اضافه کرد: مصادره بیش از چهل ساله اموال ایران توسط آمریکا، حمله به کشتی و سکوهای نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر، اعمال تحریم‌های ظالمانه، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم علیه ملت ایران و تهدید مستمر به جنگ، جنایت های آمریکا است.

وی بیان کرد: زنده نگهداشتن نهضت اباعبدالله(ع) و حضور و اقامه مجلس عزاداری جزو تعظیم شعائر الهی است و باید سعی شود حضور در این محافل با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد.

امام جمعه موقت دامغان به ۲۶ مرداد ماه،سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: آزادگان افرادی صبور، راضی به مقدرات الهی، دارای فداکاری، ایثارگری، مخلص و ولایتمدار هستند که با سختی در برابر دشمن ایستادگی کردند و عزت مندانه به میهن بازگشتند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دامغان در مرحله دوم لیگ دسته یک والیبال نشسته کشور موفق عمل کرد