جاده‌های ورودی و خروجی خراسان رضوی بسته شد


جاده‌های ورودی و خروجی خراسان رضوی بسته شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: جاده‌های ورودی به این استان بسته شده و اجازه خروج خودروهای مشهدی و ورود خودروهای غیربومی به استان داده نخواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری ستاد مقابله با کرونا در استان افزود: تصمیم بر این شد که محدودیت رفت و آمد در ییلاقات طرقبه و شاندیز نیز صورت گیرد لذا اجازه ورود به شهروندان در این مناطق طی تعطیلی‌های سراسری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های جدید باید توسط رسانه‎‌ها و صداوسیما برای مردم به شکل دقیق اطلاع رسانی شود ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: کمیته‌های این قرارگاه نیز باید به صورت ۲۴ ساعته هم‌اندیشی و نظارت کنند تا محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرا شوند.

وی با اشاره به تامین نیازمندی‌های کادر درمان و بیماران افزود: خرید ۲ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن ۱۰ تنی اکسیژن برای بیمارستانها قطعی شده و دانشگاه علوم پزشکی باید برای تهیه و جانمایی آنها در بیمارستان‌ها اقدام کند.

معتمدیان ادامه داد: با همه توان، به اندازه نیاز استان دستگاه اکسیژن ساز، مخازن و کپسول اکسیژن تهیه می‌کنیم تا نگرانی برای عزیزان ما وجود نداشته باشد.

وی گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها، تهیه ۶۰ دستگاه نوبت دهی تعیین تکلیف شد که باید سریعتر جانمایی شوند.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر ضرورت مشارکت بانک‌های استان در تامین نیازهای کادر درمان و بیماران تاکید کرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در صورت هرگونه تخطی و اخلال در روند اجرای مصوبات، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معتمدیان با بیان اینکه رستوران‌ها نیز حق پذیرش مشتری ندارند ادامه داد: رستوران‌های داخل شهر مشهد فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و در صورت پذیرش مشتری پلمب خواهند شد.

وی گفت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، در این راستا طی بازدیدهایی که از هیاتهای مذهبی صورت گرفت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشاهده شد که نیاز است این ظرفیت در مقیاس ملی برای مخاطبان و مردم به تصویر کشیده شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امکان رزرو در پارکینگ آزادی مشهد از طریق نرم‌افزار «شهر من»