اولین درگ مرسدس EQS با رقبا: تایکان، مدل S و E-Tron GT


مرسدس بنز EQS یک شگفتی تکنولوژی است اما همه میدانیم که این خودرو بیشتر...
مرسدس بنز EQS یک شگفتی تکنولوژی است اما همه میدانیم که این خودرو بیشتر برای راحتی و پیمایش‌های طولانی طراحی شده تا پرفورمنس. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که سدان الکتریکی مرسدس در پرفورمنس حرفی برای گفتن ندارد. قوی‌ترین نسخهٔ EQS به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی آن‌ها 516 اسب بخار قدرت … The post اولین درگ مرسدس EQS با رقبا: تایکان،...

مرسدس بنز EQS یک شگفتی تکنولوژی است اما همه میدانیم که این خودرو بیشتر برای راحتی و پیمایش‌های طولانی طراحی شده تا پرفورمنس. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که سدان الکتریکی مرسدس در پرفورمنس حرفی برای گفتن ندارد. قوی‌ترین نسخهٔ EQS به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی آن‌ها ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۸ نیوتن متر گشتاور است و خودرو را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

اولین درگ مرسدس EQS با رقبا: تایکان، مدل S و E-Tron GT

خب با توجه به این مشخصات، EQS از لحاظ پرفورمنس در برابر دیگر سدان‌های الکتریکی لوکس چگونه عمل خواهد کرد؟ کاواو با قرار دادن این خودرو در برابر آئودی E-Tron GT، تسلا مدل S و پورشه تایکان قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. EQS حاضر در این رقابت از نوع پایهٔ ۴۵۰ است که فقط یک موتور الکتریکی روی محور عقب خود با تنها ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، مرسدس نه‌تنها ضعیف‌ترین عضو این گروه محسوب می‌شود بلکه با ۲۴۸۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین و گران‌ترین هم هست.

از سوی دیگر، قوی‌ترین عضو جمع یعنی تسلا مدل S 100D تقریباً دو برابر مرسدس قدرت دارد و حدود ۲۰۰ کیلوگرم هم سبک‌تر است. پورشه تایکان ۴S و آئودی E-Tron GT هم از لحاظ قدرت و وزن تقریباً هم‌سطح هستند. با این شرایط، احتمالاً انتظار دارید EQS هیچ شانسی در این رقابت نداشته باشد و درست هم هست زیرا در اولین درگ این خودرو بیشتر یک مهمان افتخاری بود اما از بین سه سدان الکتریکی دیگر، کدام‌یک سریع‌ترین است؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

اولین درگ مرسدس EQS با رقبا: تایکان، مدل S و E-Tron GT