امیدوارم توصیه‌های محیط زیستی پرفسور کردوانی در نبود وی استفاده شود


امیدوارم توصیه‌های محیط زیستی پرفسور کردوانی در نبود وی استفاده شود

تهران - ایرنا - استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و یکی از شاگردان مرحوم پرفسور کردوانی ابراز امیدواری کرد که در نبود این شخصیت علمی، از توصیه‌ها و نظرات کارشناسی او در حفظ محیط زیست کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیزی روز جمعه در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم پرفسور پرویز کردوانی در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران ضمن تسلیت به جامعه جغرافیادانان کشور و دوستداران محیط زیست افزود: استاد کردوانی در درجه اول حق بزرگی به گردن کشور دارند.

وی بیان کرد: پرفسور کردوانی شخصیت ناشناخته ای نیستند، نظرات، پیام ها، دلسوزی های ایشان در رسانه های مختلف انعکاس پیدا کرده و مخاطب ایشان مستقیما مسولان و مردم و جامعه علمی بوده و با صدای بلند نظرات خود را بر آن چیزی که بر محیط زیست ما می گذرد و مدیریتی که به طور کلی بر محیط طبیعی ما حاکم است ابراز کرده است.

عزیزی با بیان اینکه انسان های بزرگ حتی مرگشان نیز پیام و آثار مثبت دارد بیان کرد: امیدوارم هرچند در مدت حیات پرفسور کردوانی توصیه ها، سفارش ها، نظرات ودلسوزی های او کمتر مورد توجه قرار گرفت اما امیدوارم اکنون که در سوگ ایشان هستیم بیشتر به حرف های او توجه شود زیرا به طور کلی در یک کشوری هستیم که محیط ما آسیب پذیرتر از مناطق دیگر دنیا است و باید خیلی با وسواس بیشتر با این محیط رفتار کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: پایداری محیط شعاری است که هه دوستداران محیط زیست و جغرافیا دنبال آن هستند و امیدوارم همه زحماتی که پرفسور در کلاس ها، سخنرانی هاو کتاب هایی که نوشته و بیان کردند قدرشناس ایشان باشیم و همه به عنوان شاگردانشان، مردم و مسولان در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها، نظرات کارشناسی و اساتید و دانشجویان دکترای ما و جامعه علمی بزرگی که گاهی حتی ۲۰ ساعت در شبانه روز کار می کنند به امید اینکه نظرات آنها جدی گرفته و مورد عمل قرار گیرد، استفاده شود.

پیکر پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران روز جمعه در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پرفسور کردوانی، فریده گلبو همسر، دختر و پسر و نیز جمعی از خویشاوندان وی حضور داشتند.
همچنین مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی، امیر قدسی استاد دانشگاه علوم تحقیقات، قاسم عزیزی استاد دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران و برخی دیگر از شاگردان مرحوم کردوانی از دیگر حاضران در مراسم تشییع پیکر وی بودند.

به گفته فرزند پرفسور کردوانی، بسته های معیشتی آماده و با هماهنگی فرمانداری گرمسار برای خیرات بین مستمندان این شهرستان توزیع خواهد شد.

پرفسور پرویز کردوانی دارنده نشان درجه یک دانش و چهره ماندگار که به «پدر علم کویرشناسی ایران» شهرت دارند، روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه به علت ابتلا به سرطان مغز استخوان در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تبدیل تالاب گمیشان به نمک‌زار