11 هزار دانش آموز در امتحانات شهریور ماه آذربایجان غربی شرکت می کنند


11 هزار دانش آموز در امتحانات شهریور ماه آذربایجان غربی شرکت می کنند

ارومیه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آذربایجان غربی گفت: امتحانات نهایی شهریور ماه امسال با حضور 11 هزار دانش آموز استان برگزار می شود.

بابک حشمت روز چهارشنبه در ویدئو کنفرانس اداره سنجش آموزش و پرورش آذربایجان غربی با مناطق ۲۴ گانه آموزشی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه، پیش دانشگاهی و فنی وحرفه ای در نوبت امتحانی شهریور ماه سال تحصیلی جاری از هشتم شهریور آغاز می شود و تا بپی و یکم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر این اساس، امتحانات حضوری در مناطق زرد، نارنجی و قرمز با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و در تمام مناطق با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و نظارت مراقبان بهداشت انجام خواهد شد.

وی تامین مواد ضد عفونی کننده،تهویه مطبوع حوزه های امتحانی، آماده سازی اتاقهای ایزوله، تهیه ماسک و الکل را ضروری بیان کرد و گفت: بازدید مستمر مدیران مناطق آموزشی استان از حوزه های امتحانات نهایی باید به صورت مستمر انجام شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: در انتخاب عوامل اجرایی برگزاری آزمون ها باید به تجربه و توانایی افراد توجه شود چراکه سلامت آزمون ها یک ضرورت است.

وی خواستار اطلاع رسانی مناسب برنامه امتحانی برای دانش آموزان و اولیا شد و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پیشگیری از تجمع اولیا در مدارس ضروریست.

حشمت بیان کرد: حوزه های اصلاح اوراق امتحانی در سه منطقه ارومیه، خوی و نقده فعال خواهد بود و مشارکت جدی دبیران در فرآیند اصلاح اوراق امتحانی ضروریست.

آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است.


منتخب امروز


اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه صفر مرزی ماکو