گودبرداری‌های رها شده در قشم ساماندهی می‌شود


گودبرداری‌های رها شده در قشم ساماندهی می‌شود

قشم- ایرنا- مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان گودبرداری‌های رها شده، شناسایی و با صدور اخطاریه ایمن سازی می‌شوند.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، لیلا زین‌افزا افزود: این دستور با هدف انجام اقدامات لازم برای مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی و پیشگیری از مخاطرات برای شهروندان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مطابق این دستور چنانچه ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ اخطاریه، از سوی مالکان نسبت به ایمن سازی گودبرداری اقدامی صورت نگیرد، مالک یا مالکان علاوه بر مسوولیت مدنی در صورت وقوع حادثه، تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در مورد اخطاریه‌های از پیش صادر شده که برای آن اقدامی انجام نشده، سازمان منطقه آزاد قشم به ایمن سازی از طریق خاک‌ریزی و استفاده از سازه‌های نگهبان با هزینه مالک اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: در اماکنی که احتمال سقوط اشخاص به داخل محل حفاری یا خطر بروز حادثه وجود دارد، موانع حفاظتی برای جلوگیری از ورود آسیب به شهروندان پیش بینی، اجرا و نصب می شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)